Repülő autós céget vesz a Volvo anyacége
A kínai Geelyt mi elsősorban ugyan a Volvo kínai tulajdonosaként ismerjük, de mostanság elképesztő ütemben terjeszkedik a cég. Nemrég megszerezték a Lotus többségét, beszálltak a maláj Proton autógyár tulajdonosai közé, a legutóbbi hírek pedig arról szólnak, hogy felvásárolják az autóként is használható repülőgépeket fejlesztő Terrafugia nevű vállalkozást.
A Geely állítólag már tavaly óta kereste a lehetőséget az amerikai cég megszerzésére, de csak most sikerült megállapodni a részletekről. Az egyelőre nem igazán látszik, hogy a kínai autógyárnak miért éri meg egy ilyen, nagy hasznot semmiképp nem ígérő vállalat felvásárlása, de a Terrafugia fejlesztései ezzel drasztikusan felgyorsulhatnak.
Jelenleg egyféle terméket kínál az amerikai vállalkozás, pontosabban még csak foglalásokat vesznek fel 10 ezer dollár értékben. A 279 ezer dolláros, Transition nevű, összehajtható szárnyú kétüléses elvben könnyű sportrepülőgépként és autóként egyaránt levizsgáztatható, így ajtótól ajtóig viheti az utasait, bár sem autónak, sem repülőgépnek nem ideális. Emellett fel- és leszállni ugyanúgy csak repülőtérről szabad vele, mint a szokványos sportrepülőkkel. A gyártás viszont még nem kezdődött el, egyelőre csak a prototípusokat teszteli a cég. Ezen felül állítólag fejlesztés alatt áll egy helyből felszálló modell, a TF-X, amelyről még kevesebb a biztos információ, bár már négy éve, hogy először megmutatták.
A kínai autógyártó pénze elegendő lehet arra, hogy legalább a Transition gyártását beindítsák, és talán a TF-X is túljuthat a tanulmány-fázison. Ezzel együtt az az érzésünk, a Terrafugia felvásárlása elég hosszú távú befektetés, hisz a repülő autó tipikusan olyan dolog, amelyből nem csak kínálat nincs, de az is bizonytalan, hogy lesznek-e vásárlói. Egy ilyen, gyakorlatilag nem létező piac felfutása pedig akár évtizedeket is igénybe vehet.