A Honda már most is eredményes márkának számít a TCR-ben, de a Civic tavalyi modellváltása kapcsán még gyorsabbá válhat a versenyautójuk. A legnagyobb eltérés persze az új karosszéria, de nem ez az egyetlen: ha minden igaz, a 2018-as modell alatt a futómű is jobb lesz.
Ahogy a Honda korábbi, túraautó-kategóriába tartozó versenyautóit, az új Civic első versenyváltozatát is az olasz JAS Motorsport építette, a friss Type-R alapján. A végeredmény igazán látványos – ha lehet, az új karosszéria még agresszívebb a szélesítésektől, mint az előző – bár nem egyértelmű, hogy a cápaorr aerodinamikai szempontból nem visszalépés. A hajtáslánc aligha változik érdemben, mivel ezen a területen elég kötöttek a szabályok: a motor maximum kétliteres lehet, turbófeltöltéssel, 350 lóerő csúcsteljesítménnyel és 420 Nm csúcsnyomatékkal, ezt pedig már az idei TCR Civic is tudja. Előrelépést hozhatnak azonban az új kanyarstabilizátorok és a Civic új multilink rendszerű hátsó felfüggesztése.
A TCR-versenyautó elkészítése a JAS Motorsport egyszerűbbik feladata, hisz ezek az autók műszaki értelemben nagyon hasonlítanak az utcai modellekre. Ezért is van, hogy a versenyautók között kifejezetten olcsók, már 100 ezer euró környékén be lehet szerezni egy-egy gyári autót. Ám valószínű, hogy még a 2018-as szezon előtt bemutatják az új Civic WTCC változatát is, amelyen sokkal mélyrehatóbb változtatásokat végezhetnek el.