A Jaguar a várakozásokkal ellentétben nem az F-Pace rövidebb változatát készítette el. Az új E-Pace a Range Rover Evoque keresztben álló motoros padlólemezére épül, ami merész húzás, viszont így tudtak tágas, és viszonylag megfizethető szabadidő-autót építeni, amellyel a Jaguar eladásai új magasságokat érhetnek el.
Az E-Pace formája a vetélytársai között, de még a Jaguar mércéjével mérve is kifejezetten sportos. A késhegy-szerűen elkeskenyedő oldalablak-sor és a sárvédőívek felett húzódó lendületes élek már-már kupészerűvé teszik az összképet, bár a tetővonal nem követi az ablakok formáját, így maradhatott elegendő fejtér hátul. Ezzel együtt a rövid és magas autó viszonylag vaskos hatást kelt, és ezen még az F-type-éhoz hasonló alacsony hátsó lámpák sem segítenek sokat. A keresztben álló motor miatti viszonylag hosszú első túlnyúlást viszont egész jól palástolták a tervezők, csak az autó profilját nézve fedezhető fel.
Az Evoque-hoz hasonlóan az E-Pace vázszerkezete is acélból készül, bár a motorháztetőt, a csomagtérajtót és a sárvédő-lemezeket alumíniumból készítik. Ám a tervezők szerint a két modell csak alapstruktúrájában hasonló, a főegységek eltérőek. A futóművet például az XE-éből fejlesztették tovább – a gyáriak azt mondják, ennek köszönhetően az E-Pace Jaguarhoz méltó úttartású autó lesz.
A helytakarékos hajtás-elrendezés miatt az E-Pace helykínálata állítólag összemérhető a jóval nagyobb F-Pace-ével. A csomagtér alapmérete 480 liter, ami nem rossz, de nem is kivételes. Az XE belső kidolgozását ért kritikák nyomán igyekeztek sokkal jobb minőségérzetet sugárzó belső teret előállítani. A tapintható minőség nyilván nem jön át a képeken, mindenesetre a műszerfal formájának kialakítására látszólag nem fordítottak túl sok kreatív energiát.
A motorválasztékot már teljes egészében a saját fejlesztésű Ingenium motorcsalád alkotja: háromféle dízelt és kétféle benzinest kínálnak, mind kétliteres négyhengeres. Az előbbiek 150, 180 és 240 lóerősek, az utóbbiak pedig 250 és 300 lóerővel kaphatók. Az erősebb változatok összkerék-hajtásúak lesznek, de 150 lovas dízel elérhető lesz elsőkerék-hajtással is.
Kétféle váltót kínálnak az új Jaguarhoz, hatfokozatú manuálisat, vagy kilencfokozatú hagyományos automatát. A drágább modellekhez jár az Active Driveline nevű fejlettebb összkerék-hajtás is, amely kerekenként szabályozza a nyomatékeloszlást, és a gyáriak szerint hátsókerék-hajtású viselkedést kölcsönöz az autónak. A háromszáz lovas csúcsváltozat szedi is a lábát: 5,9 másodperc alatt érhető el vele a 96 km/h, a végsebessége pedig 243 km/h.
Ez már csak azért is szép eredmény, mert az E-Pace a Jaguar-Land Rover más modelljeihez hasonlóan indokolatlanul nehéz autó. Egy 4,345 méter hosszú, 1,985 méter széles és 1,649 méter magas autótól az 1,7 tonnás menetkész tömeg rengeteg, különösen úgy, hogy több nagy karosszériaelem is alumíniumból készül.
Az E-Pace piaci bevezetése Európában az év vége felé indul, Nagy-Britanniában a legolcsóbb változat ára 28 500 font, azaz átszámítva olyan 9,9 millió forint lesz. Durván egy évvel később kezdik meg a forgalmazást Kínában, ahol helyben gyártott autókat kínálnak majd, és a gyáriak fontosnak tartották hangsúlyozni, hogy ezeket nem is tervezik exportálni.