Kiszivárgott: így néz ki az új csúcs-Rolls
Kerek egy hét maradt a hivatalos bemutatóig, valamiféle belsős rendszerből mégis kijött pár fotó a vadiúj Phatomról. Bár a semmitmondó gyári teasernél lényegesen többet látni, nagy változást így sem lehet találni az új csúcs-Rolls-on.
Az elit luxusautóknál másként mérik a modellciklust, mint a pórnép piacán. A most kifutó Phantom 2003 óta van piacon, azaz a jelenleg általános nyolcéves ciklust a britek hat évvel tolták ki. És még így is, a monitorról kifotózott kémfotók alapján látszatra nem sok újdonságot hoz a nyolcadik generáció. Az autó maga egy elmozdíthatatlan stíluselem-halmaz, de úgy tűnik, a full digitális műszerfalnak ők sem bírtak ellenállni. Rajzoltak a fényszórón, krómoztak a hűtőrácson – csak apróságok változnak, de a látszat ellenére ez egy teljesen új autó lesz.
A hivatalosan jövő csütörtökön, Londonban debütáló nyolcadik generáció lesz az első Rolls, ami már a márka új, alumínium-karbon moduláris platformján áll majd. Részben ezt kapja majd a Ghost és a Wraith is idővel, máskülönben műszakilag a konszerntárs 7-es BMW-vel áll közeli rokonságban. Úgy tudni, a VIII-as Phatom is marad a hátul hajtás mellett, de megleheli a downsizing és a motorkínálatból kikopik a 6,75 literes V12-es, amit várhatóan az olcsóbb Rolls-okban használt 6,6 literes, biturbós V12-es vált majd. Hibridről egyelőre nem hallani, jön viszont összkerék-kormányzás a luxus óriásba.
Egyelőre ennyit tudni az új csúcs-Rolls-ról. Egy hét múlva minden kiderül, addig Winkler idén kilencéves tesztjét olvasva mindenki méltón elköszönhet a most kifutó hetes Phantomtól.