Egy gyári tuningos Evora Sport 410-ből készül a valaha volt legerősebb utcai Lotus. Íme az GT430, a Lotus limitált közúti pályaautója.
Bár a teljesítmény-fetisiszta szupersportautók mezőnyétől továbbra is mereven távol tartja magát, egy nagy lépést tett felfelé a közúti sportautók hierarchiájában a Lotus. A gyár által közölt infók alapján a GT430 nem egy alibi kiadásnak tűnik, alaposan megdolgozták a 410-est, mire megkapta a leggyorsabb utcai címet házon belül. Dolgoztak például a kasznin is: karbonra cseréltek több elemet, köztük az első lökhárítót, a tetőt és a szárnnyal együtt a motortértetőt hátul.
A motor maradt a 410-es 3,5 literes, kompresszoros V6-osa, de már 436 lóerővel és 440 Nm nyomatékkal. A GT430-nak csak 3,8 másodperc kell a 0-100 km/h-s sprinthez, azaz négy tizeddel kevesebb, mint a 410. Ezt nem önmagában a plusz huszonhat lóerő hozza. A karbonozással, azzal, hogy kidobták a hátsó üléssort és hogy kapott egy titán kipufogószettet, 26 kilogrammot könnyült, így lett 1258 kiló. És akkor ezek még csak a nyers számok, de az új aerocsomaggal, az állítható Öhlins TTX lengéscsillapítókkal, a széria Torsen diffizárral és a Michelin Pilot Sport Cup 2Sabroncsokkal ígéretes pályaautónak tűnik.
Egész biztosan boldog lesz vele mind a hatvan ember, aki hozzájut majd. Ennyire limitálták ugyanis a szériát.