Önvezető robottaxit fejleszt a Continental
A beszállítók sem akarnak kimaradni az önvezetők fejlesztéséből: a Continental nagyban dolgozik saját önvezető robottaxi-technológiáján.
Andree Hohm projektvezető szerint a robottaxik jelenthetik a legjobb megoldást arra, hogy a jövőben is biztosítani lehessen az egyéni közlekedést a nagyvárosokban, amelyek jelenleg belefulladnak a dugókba. A nap 23 órájában üresen álló, értékes területet elfoglaló autók helyett sokkal praktikusabb megoldás lenne a vezető nélküli robotjárműveket folyamatosan mozgásban tartani – mutatott rá Hohm, mennyire pazarló mai formájában a nagyvárosi autózás. A Continental frankfurti telephelyén ezért kísérletezik a saját "CUbE" ("Continental Urban mobility Experience") nevű járművével. Mint beszállító, ők elsősorban a biztonságos üzemeléshez szükséges tartalék fékrendszerek és szenzorok kifejlesztésén dolgoznak, a teszteléshez használt jármű így nem saját, hanem egy Ligier Ez-10-es.
A Continental nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy csatlakozott a BMW által tavaly életre hívott önvezető autó fejlesztő együttműködéshez, amelyben az Intel és az izraeli Mobileye is részt vesz. Autógyártói és beszállítói oldalról egyre látványosabban pörög az önvezető rendszerek fejlesztése. A Daimler és a Bosch például áprilisban jelentette be együttműködését teljesen automatizált önvezető járművek kifejlesztésére.
Ha már Continental. Nemrég jártunk a németek techshow-ján, ahol ezt a 13 aktuális fejlesztést sikerült közelebbről megnézni tőlük.