A valaha volt leggyorsabb gyári Mustanggal készül a Ford. Az amerikai gyártó a Mustang GT felfrissített változatát faragja ezzel az ígérettel, a fő attrakció pedig a négy másodperc alatti nulla-százas sprint lehet (pontosabban 0-60 mph, tehát 0-97 km/h).
A mérnökök reszelgettek még egy kicsit az ötliteres Coyote V8-ason, amely így 466 lóerő és 569 newtonméteres csúcsnyomaték leadására lesz képes. Ez egészen jelentős előrelépés az eddig sem gyenge, 440 lovas, 542 newtonméteres adatokhoz képest. A motor befecskendezési rendszerét is átalakították, a sűrítési viszony 11:1-ről 12:1-re módosult.
A beígért gyorsulási adatot tízsebességes automata váltóval éri el a Mustang GT, amely egy új menetprogramot is kap. A Drag Strip mód lényege, hogy sebességváltáskor sem esik vissza a nyomaték. Carl Widmann vezető tervező szerint legalábbis váltáskor mindig időt veszítünk, ezt igyekeztek most kiküszöbölni.
Nemcsak az ötliteres nyolchengeres, hanem a 2,3-as Ecoboost Mustang is hegyesebb lesz a jövőben. A 314 lóerős teljesítmény ugyan nem változik, de a négyhengeres blokk csúcsnyomatékát 434-ről 475 newtonméterre növelték. Ehhez is hozzákapcsolják az új, tízgangos automatát, amellyel a 0-100 km/h-s sprintben csak egyetlen másodperccel marad el a V8-astól. Ez öt másodpercen belüli adatot jelent.
A Ford a napokban élesíti a felfrissített Mustang internetes konfigurátorát. Az első új modellek ősszel találhatnak gazdára.
Addig is, nézd meg, hogy tetszett Karottának a Mustang. Ha pedig már TCTV, Winkler egy Corvette-et hajtott meg: