Az új, kompresszió-gyújtású benzinmotor a Mazda Susutainable Zoom-Zoom 2030 fantázianevű akciótervének egyik központi eleme – valószínűleg az egyetlen, amely valóban közel áll a megvalósításhoz.
Bár a részletekről egyelőre hallgat a Mazda, annyi azért egyértelmű a sajtóközlemény alapján, hogy a Skyactiv-G magas kompresszióviszonyú benzinmotorok helyére érkezik az új motorcsalád, amely a japánok szerint egyesíti a dízel- és benzinmotorok előnyös tulajdonságait. A motor váltogat majd a gyertyagyújtás és a kompressziógyújtás között – ezt a japánok SCCI-nek, gyertyával szabályzott kompresszió-gyújtásnak hivják. Szintén újdonság a Mazdánál, hogy ezeken a motorokon valamiféle feltöltés lesz – a gyáriak a supercharger kifejezést használják, ami takarhat akár mechanikus-, akár villamos hajtású-, vagy akár turbófeltöltőt is.
Az egyértelműen bonyolultabb motor a Mazda szerint 10-30%-kal nagyobb maximális nyomatékot és 20-30% hatásfok-növekedést jelent az azonos hengerűrtartalmú, jelenleg használt Skyactiv-G motorokhoz képest, sőt, azt állítják, hogy megfelelő Skyactiv-D dízelmotornál is hatékonyabb lesz az új benzines. Magyarul az új motorcsalád egyszerre lesz erősebb és takarékosabb a jelenlegi Skyactiv motoroknál.
A Sustainable Zoom-Zoom 2030 persze többről szól, mint az új, kompressziógyújtású benzinmotor felületes leírása: viszonylag hosszú ígéretgyűjtemény, amelyben ugyan kevés a konkrétum, de így is komoly vállalás, ha tényleg minden pontját be akarják tartani. A legmeglepőbb talán az, hogy 2019-re villanyautót ígérnek – az az érzésünk, ehhez már a Toyota segítségét kell majd igénybe venniük – és robotpilótát 2020-ra, amely 2025-ben már minden Mazdában az alapfelszereltség része lesz. A legmerészebb kijelentés pedig az, hogy a Mazda teljes tevékenységének szén-dioxid-lábnyomát 2030-ra megfelezik, 2050-re pedig a tizedére szorítják vissza.