A Porsche már vagy húsz éve lemondott a léghűtéses bokszermotorok fejlesztéséről, de most mégis készül egy változat, korszerű műszaki megoldások felhasználásával. A fejlesztést a Williams Advanced Engineering végzi, de konzultánsnak felkérték Hans Mezgert, azt a mérnököt, aki az 1994-ig a Porsche motorfejlesztő részlegét vezette.
![](https://kep.index.hu/1/0/1804/18043/180438/18043815_94a0ea44280b5306d8248cfb4aa1d0e8_wm.jpg)
A Singer-Porsche motor a német sportkocsigyártó 1990-ben bemutatott léghűtéses hathengeres bokszerén alapul, de a hengerűrtartalmát 3,6-ról 4 literre növelték és négyszelepes hengerfejet terveztek hozzá. Ezen felül a motornak két független olajköre van, titán hajtókarjai, alumínium pillangószelep-házai, valamint karbonszálas műanyag szívórendszere. A Singer szerint az új motor így akár 9000 felett is foroghat percenként, a csúcsteljesítménye pedig 500 lóerő körül lesz. Ez még ma sem kevés ekkora hengerűrtartalomból, még vízhűtéssel sem, léghűtéssel, turbó nélkül pedig egyenesen csodaszámba megy.
![](https://kep.index.hu/1/0/1804/18043/180438/18043821_fa65125f0c91afe8e80b80b8b7b80e27_wm.jpg)
A csodamotor persze nem lesz gyakori: a Singer már meglevő Porsche 911-esek átépítésével, felújításával foglalkozik, és egy-egy mesterművükért elkérnek több mint 600 ezer dollárt. Csak becsülni lehet, hogy az áttervezett, ötszáz lovas lég-olaj hűtéses hathengeres mennyit tehet hozzá az árhoz, de vannak becslések, amelyek hétszámjegyű árat vizionálnak, természetesen dollárban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)