Nem lesz semmi a Skoda és a Tata közös indiai hódításából

2017.08.12. 10:08

Helyi partnerrel került volna az indiai autópiac élmezőnyébe a Skoda. Eldőlt, semmi nem lesz a Tatával közös olcsóságukból.

volkswagen-skoda-tata

A Volkswagen-csoport indiai terjeszkedési mesterterve nemrég még az volt, hogy a Skodát küldi be nagy erőkkel a világ második legnépesebb országának autópiacára. A csoport a feladatra az indiai Tata Motors-szal kötött stratégiai megállapodást, amely még azelőtt elbicsaklott, hogy érdemben beindult volna. A terv egész pontosan az volt, hogy a németek csehek a Tata egy padlólemezét felhasználva építenek olcsó belépőmodellt. A korai szakítás okáról több elmélet kering a neten: az egyik teória szerint a Skoda túl elavultnak tartotta a Tata platformját, míg szólnak hírek arról is, hogy a Tata megelégelte, hogy a VW-konszern anyagilag nem sokat áldozott a projektre.

Bár a kínaiéhoz mérhető gazdasági hiperugrás egyelőre nem történt Indiában, az 1,3 milliárd lakosú ország autópiaca így is óriási és várhatóan csak nagyobb lesz a következő évtizedekben. Jelenleg a Suzuki helyi márkája, a Maruti áll messze a legjobban 47 százalékos piaci részesedéssel. A második Hyundainak is van majd' 18 százaléka, míg a hatodik Tatának csupán 4,8. Ezzel még mindig messze jobbak a Skodánál, amely jelenleg csupán 0,46 százalékos részesedést tud felmutatni. Egyelőre rejtély, hogyan tornásszák ezt fel a jövőben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.