Jön az erősebb Honda Jazz
Érdekes, hogy bár a Hondának már elkészültek a turbómotorjai, az ősszel bemutatkozó új európai csúcs-Jazzbe sem ilyet építenek. Helyette egy 1,5 literes szívómotor kerül bele.
Az új motor paraméterei kifejezetten ígéretesek: az i-VTEC vezérlésű négyhengeres csúcsteljesítménye 130 lóerő, miközben a fogyasztása fokozatmentes váltóval 5,4 liter száz kilométeren. A gyáriak szerint egyenletesebb a teljesítmény-kifejtése, és gyorsabb a gázreakciója az 1,3 literes motornál. Ez utóbbi egyébként a kínálat része marad, az olcsóbb változatokba ezután is ez kerül.
A frissítés egyébként határozottan jól áll a Jazznek, elsősorban azzal, hogy egyszerűsítettek az eddig elég zavarosnak tűnő orrkialakításon. A komplikált részletek még megvannak, de mind fekete, így jóval kevésbé szólnak bele az összképbe. Az eredmény letisztultabb, egyértelműbb megjelenés, ami talán az eladásoknak is jót tesz majd Európában.
Vannak részletek, amelyekről egyelőre nem nyilatkozik a Honda, de az idei Frankfurti Autószalonon várhatóan mindre fény derül. Egyebek közt arra is, hogy elhozzák-e az új hibrid Jazzt, amelybe állítólag a korábbi IMA hajtásrendszernél hatékonyabb benzin-elektromos hajtás kerül majd.