Szörnyet szült a Mitsubishi
Néha elképesztő dolgok sülnek ki abból, ha egy autógyártó megpróbál egymásnak ellentmondó igényeknek megfelelni. A Mitsubishi újdonsága, az Xpander is így születhetett: kellett valami igazán tágas, igazán olcsón. Megcsinálták, de a formatervezésre láthatóan nem maradt már energia.
Kicsit olyan érzésünk van a képek láttán, hogy egy már meglevő autó formáját igyekeztek a magas járműre ráhúzni, de az egy kicsit feljebb akadt el, mint tervezték. Ezt a hatást nem csak az extrém magas övvonal erősíti, de a kerekek felett vagy arasznyival futó élek a karosszériában. A fura aránytalanság tekintélyes méreteket sejttet, pedig az Xpander nem olyan hatalmas: a hossza 4,475 méter, a szélessége pedig 1,75 méter, azaz egy átlagos kompakt ötajtós alapterületén kellett összezsúfolni hét ülést.
A karosszéria alatt megbúvó technika is meglepő: az ormótlan testet egy 1,5 literes, 105 lóerős benzinmotor cibálja az első kerekeken keresztül. A váltó ötfokozatú manuális szerkezet, de a típus elérhető lesz négysebességes automatával is.
A szokatlan megoldásokra egyértelműen az a magyarázat, hogy a japán gyártó olcsón akart tágas családi autót bemutatni. Erre egyébként Indonéziában került sor, ahol kb. 310 ezer forintnak megfelelő az átlagbér, azaz az átlagember számára nem feltétlenül egyszerű összerakni egy ilyen jármű 3,6 millió forintnak megfelelő vételárát.
Azt egyelőre nem tudni, hogy másutt is tervezik-e forgalmazni az Xpandert, vagy a típus megmarad délkelet-ázsiai furcsaságnak. Mi ez utóbbi lehetőséget tartjuk valószínűbbnek, mivel az efféle kompakt egyterűek másutt épp kifele mennek a divatból.