Tisztább dízelmotor a Hondától
A Honda dízelmotorjának új változata papíron ugyanazt tudja, mint a régi, de a kisebb belső súrlódás és a hatékonyabb kipufogógáz-tisztítás állítólag javított a hatékonyságán.
Az idén öt éve, hogy bemutatták a Honda 1,6 literes dízelmotorját, és az idén sor kerül az első komolyabb átdolgozásra. Ez meglepő módon az adatokban alig jelentkezik: marad a 120 lóerős csúcsteljesítmény 4000-es fordulaton, illetve a 300 Nm maximális nyomaték 2000-nél, egyedül fogyasztásnak ad meg a gyártó egy decivel kevesebbet, 3,7 litert száz kilométerre, a Civicben mérve, ami 99 g/km szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. Ráadásul ezt már a valós forgalomban végzett méréseken alapuló WLTP szabvány szerint is tudja a motor.
Ahhoz képest, hogy az adatok a régiek, meglehetősen sok változtatást végeztek a négyhengeres turbódízelen. Új, króm-molibdén acél dugattyúkat alkalmaznak, és a hengerek belső felületén is egy hatékonyabb csiszolási eljárást alkalmaznak, így állítólag érdemben tudták csökkenteni a dugattyúk súrlódását. Emellett az alumínium blokk új merevítő bordákat kapott, ami elsősorban a zajszint csökkentését segíti, és új a nitrogén-oxid tároló-katalizátor is, amelyben mostantól több nemesfém gondoskodik a nitrogén-oxid megkötéséről két regenerációs ciklus között.
A Honda a változtatásokkal alighanem arról igyekszik gondoskodni, hogy a dízelmotorja, amellyel viszonylag későn lépett piacra, egy darabig még versenyképes maradjon az európai piacon, a normák várható szigorítása ellenére.