Újra Európára támad a kínai Chery
A Chery nem először próbálkozik Európában. Egyes modelljeiket forgalmazták már Olaszországban, később pedig a Qoros márkát is bemutatták a kontinensen, hogy aztán határozatlan időre elhalasszák a piaci bevezetést. Ám úgy hallani, az idei Frankfurti Autószalonon újra ott lesznek, méghozzá egy új márkával, amely egy nagyobb szabadidő-autóval mutatkozik be.
A magas építésű modellről néhány képet is közöltek, bár sem az autó nevét, sem a műszaki adatait nem ismerjük. Csak annyit árultak el, hogy egy teljesen új, magas minőségi szintű padlólemezre építkeztek, de az sem világos még, hogy a prémium-kategóriát célozzák-e, vagy a tömegmodellek piacát.
Az autó mindenesetre érdekes jelenség, magas övvonallal, lőrés-szerűen alacsony, és hátrafelé tovább szűkülő ablaksorral és határozott, íves élekkel az autó oldalán. Az orr-rész karakterét apró fényszórók és nagy hűtőrács határozza meg. A belső térből csak a középkonzolról mutattak képet, amelyen egyedül a kijelzővel ellátott közepű forgókapcsolók tűnhetnek szokatlannak.
Valószínűleg új márkanéven mutatják be a típus, és nem a saját nevén jön Európába a Chery, valahogy úgy, ahogy a Geely is megalapította a Lynk & Co-t nemzetközi terjeszkedésének eszközéül.
A Chery egyike az erősebb kínai gyártóknak, bár az eladásaik nem hasonlíthatók a nemzetközi márkákéhoz. Tavaly mintegy 700 ezer autót értékesített a cég, és ebből 100 ezret exportáltak, részben összeszerelő készletek formájában. A cég tulajdonosa azonban a kínai állam, így a fejlesztéshez és terjeszkedéshez bőséges anyagi háttér áll a Chery rendelkezésére, műszaki fejlesztéseik egy jelentős részét pedig Európában végeztetik, olyan jó nevű vállalatokkal, mint az osztrák motorfejlesztő, az AVL.