A Mercedes tavaly, Pebble Beach-en mutatta be elképesztően elegáns kupéját, a Mercedes-Maybach 6-ot. Nyilvánvalóan teljesen haszontalan, de annál látványosabb és vágyottabb lett a luxusautó, amit villanymotor hajt hangtalanul, de erőből nincs hiány. Most lehúztak róla még egy bőrt, szintén Pebble Beach-re készülve. A 6-os vonalait többnyire megtartották, de nyitható tetőt terveztek az óriási autónak, amely a 6 Cabriolet nevet kapta. Készítettek hozzá egy új plüss belsőt is.
Nem ez az első kabriója a Maybach-nak: tavaly novemberben megcsinálták az S650 Cabriolet-t is, de az teljesen más dizájn, az S osztályon alapszik, míg a 6 teljesen önálló forma. Jóval nagyobb is: 5,7 méter hosszú, 2,1 méter széles, ugyanakkor 1340 milliméteres magassága alacsonyabb az S kabrióénál.
Hajtását tekintve nincs különbség a 6 és a 6 Cabriolet között. A nyitható tetejű változatba is 750 lóerőnek megfelelő teljesítményű villanymotor került, és mind a négy kerék hajt. A nulla-száz a számítógépes szimulációk szerint négy másodpercen belüli, a végsebességet 250 km/h-ban korlátozza az elektronika. NEDC ciklusban akár 500 kilométeres is lehet a hatótáv, de ez persze valós körülmények között jóval kevesebb lehet.
Bár arról nincs szó, hogy mikor mehetne gyártásba a Maybach két tanulmánya, a 6 és a 6 Cabriolet, abban biztosak lehetünk, hogy nem lesz tömegcikk, és a mocskosul drágánál valamivel többe kerülhet.