Megújul a Golf egyterű
Bár az egyterűek piaca elég gyorsan biztosan zsugorodik, a Volkswagen egyelőre piacon tartja a Golf magasított tetővonalú változatát, a Sportsvant, sőt, most végrehajtják rajta a kötelező félidős frissítést.
Az átdolgozás első pillantásra nem különösebben feltűnő, bár újak a LED-keretes lámpák, a hűtőrács – az új csupán három vízszintes elemből áll – és igazítottak a lökhárító kialakításán is. Ezek a módosítások azonban csak a régi és az új kivitelt egymás mellett nézve tűnnek fel, az autó karakterébe alig szólnak bele. Fontosabb, hogy a Sportsvan motorválasztékát és fedélzeti rendszereit is igyekeztek aktualizálni, hiszen a 2013-as bemutató óta ezen a két területen sokat változott a Volkswagen szabvány alkatrész-készlete.
A benzinmotorokat például az új TSI generációra cserélik, az 1,2 literes négyhengeres helyére az ezres TSI motor 110 lóerős változata kerül, az 1,4 literest pedig az 1,5 literes váltja, 130 és 150 lóerő teljesítménnyel. Az 1,6 literes 115 lovas és a 2 literes 150 lóerős dízelek egyelőre maradnak. Belül új a Discover Pro fantázianevű fedélzeti rendszer, ezen felül itt is megjelenik az automata vészfék, és az autót automata forgalomkövető funkcióval is felszerelték: 60 km/h-ig képes az előtte haladó tempóját felvenni.
Van még öt új felni, 16, 17 és 18 hüvelykes méretben, néhány új színárnyalat és kárpit-változat, de ezzel nagyjából össze is foglaltuk, hogy miben változik meg a Sportsvan. A forgalmazás az ősz folyamán indul Európában, a szeptemberi élő bemutató után, amelyet a Frankfurti Autószalonon tartanak.