Új névadási rendszert vezet be az Audi

2017.08.24. 15:25

A VW luxusmárkája jelenleg egyszerű logika mentén különbözteti a típusainak egyes változatait. Ha 3 literes dízelmotor kerül az autóba, akkor 3.0 TDI-nek hívja, ha kétliteres turbós benzines, akkor 2.0 TFSI-nek. Ebbe a rendszerbe azonban sehogy nem illenek a hibrid és elektromos modellek.

nuaudinumberingsystem

Megoldásként egy, a teljesítményszintre utaló számot kapnak a jövő Audijai, bár a számozás és a hozzá tartozó teljesítmény nincs szoros összefüggésben egymással. A 30-as számot 110-től 130 lóerőig kapnák az autók, a 35-öset 150 és 163 lóerő között, a 40-es szám a 170 és 204 lóerő közti tartományt jelöli, és így tovább. A csúcsot a 70-es Audik jelentik majd, ezekbe 400 kW-nál, azaz 544 lóerőnél erősebb motor kerül. Itt a teljes táblázat:

Típusszám Teljesítmény (LE)
70 544-
60 435-460
55 333-375
50 285-313
45 230-251
40 170-204
35 150-163
30 110-130

A lényeg, hogy minél nagyobb a szám, annál durvább az autó. A Quattro, illetve a TFSI, TDI és e-Tron jelzések egyelőre maradnak, mutatva, hogy milyen típusú hajtásrendszer kerül az autóba. Az azért nem egészen világos, hogy nem lett volna-e egyszerűbb az első modern Audikhoz hasonlóan egyszerűen a motorteljesítményt odaírni akár kilowattban, akár lóerőben – ez így egy kicsit kevésbé kézenfekvő, de nyilván ezt is megszokjuk idővel – a Mercedes logikus betűkombinációinál nehezebben átlátható semmiképp sem lehet.