Megérkezett a Bentley Continental GT
Érdekes darab az új Continental GT: látványosan magában hordozza az elődmodell jellegzetességeit, de sikerült néhány egyszerű trükkel könnyedebb jelenséget faragni belőle. Műszaki szempontból már nem Audi-alapú a típus: az alapjai közösek az aktuális Panamerával.
![](https://kep.index.hu/1/0/1818/18182/181829/18182941_8725b5384127bbdbac0cbe0af38b0666_wm.jpg)
A könnyedebb forma persze viszonylagos: a külseje alapján az előző Continental GT-ről nem volt nehéz elképzelni, hogy ólomból öntötték. Az alapforma itt is hasonló, de az autó oldalán a konkáv élek határozottan karcsúbbá teszik, ahogy a szélesebb és alacsonyabbra helyezett hűtőrács és a kisebb külső fényszóró is segít filigránabbnak mutatni a kétajtóst. A formaterv nem csak könnyedebb, de részleteiben is egységesebb. Az ovális hátsó lámpák, amelyek harmonizálnak a kipufogóvégekkel, a lendületesebb tetővonal és a rövidebb első túlnyúlás sokkal jobb arányú tárgyat eredményez.
![](https://kep.index.hu/1/0/1818/18182/181829/18182945_817613b22777b2622e2e75cd9926257c_wm.jpg)
A lemezek alatt új műszaki alapokat találunk – részint ennek is köszönhetőek a kellemesebb arányok – ugyanis ez a Bentley már az aktuális Porsche Panamera eredendően hátsókerék-hajtásúnak tervezett padlólemezére épül. Az alumínium vázstruktúra viszont helyi tervezés. A teljes átdolgozás egyik eredménye, hogy jobb lett az autó súlyelosztása: a tömeg 58%-a helyett már csak 55 jut az első tengelyre.
![](https://kep.index.hu/1/0/1818/18182/181829/18182949_6e8caff7cdf77b3d27e7fdc0a5a670b9_wm.jpg)
Az orrnehézség persze nem meglepő, tekintve, hogy továbbra is ugyanazt a W12-es, hatliteres biturbó benzinmotort használják, mint eddig, igaz, a teljesítményét 635 lóerőre, a csúcsnyomatékát pedig 900 Nm-re növelték. Így a nagy kupé, amelyekre 21 vagy 22 hüvelykes felniket szerelnek, 3,7 alatt futja a 0-100 km/h-t, és elérheti a 333 km/h-t is. Szintén új a nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltó. A hajtáslánc ezen kívül tartalmaz egy 48 voltos enyhe hibridhajtást is, amely segít relatíve alacsonyan tartani a fogyasztást: a gyáriak 16%-os csökkenésről beszélnek, a 278 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásból pedig kb. 12 literes fogyasztási átlag jön ki száz kilométerre, ami egy ilyen testes járműtől nem rossz eredmény.
![](https://kep.index.hu/1/0/1818/18182/181829/18182951_1fd0d22a2c1fbe7d7fe8d6c2a1b0550d_wm.jpg)
A belső tér a szokásos Bentley minőséget sugározza: bőr, fém és a fa kivételesen kidolgozott együttese jellemzi, ahogy a márkánál szokás. Van 21 hangszórós, 2200 wattos Bang and Olufssen hifi, és a legkorszerűbb fedélzeti számítógép is helyet kapott a műszerfalon, igaz, nem a megszokott módon. Ahelyett, hogy egyszerűen beépítették volna a tablet-méretű képernyőt a műszerfalba, vagy csak rászerelték volna, ahogy manapság sok prémium-márka is csinálja, James Bond filmekbe illő forgató mechanikát szerkesztettek hozzá. Így a modernkedő képernyő csak akkor látszik, ha szükség van rá.
![](https://kep.index.hu/1/0/1818/18182/181829/18182953_57b0a50df6665a6083196446ad52f071_wm.jpg)
Más változatokról egyelőre nem esett szó, de az az érzésünk, később ugyanúgy lesz négyajtós változat, mint az előző generációból, és az is valószínű, hogy egy könnyebb és nem sokkal gyengébb, 4 liter alatti V8-as változatot is bemutatnak, elsősorban a kínai vásárlók kedvéért. Az új GT forgalmazását jövő márciusban kezdi a Bentley.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)