Érdekelné a World Endurance Championship (WEC) királykategóriája a McLarent, ám van egy hatalmas „de”. A brit sportkocsigyártó akkor lenne hajlandó beszállni az LMP1-es kategória küzdelmeibe, és állna rajthoz többek közt a Le Mans-i huszonnégy órás versenyen is, ha a versenysorozat gazdái alapjaiban írnák át a szabályrendszert.
A McLaren Technology Group igazgatója, Zak Brown szerint ugyanis jelenlegi formájában egyszerűen túl költséges a kategória. Az LMP2-es autók ma már nagyobb végsebességre képesek, mint a néhány évvel ezelőtti LMP1-esek, a második vonalban jelentős a fejlődés, miközben egy komplett WEC-szezon mindössze ötmillió dollárba kerül. Az LMP1 sokkal drágább, de annyival nem jobb üzlet a csapatoknak.
Brown szerint nagyjából a szezononkénti húszmilliós költségvetési plafon lenne elfogadható. Ha a sorozat vezetői hajlandóak elmozdulni ebbe az irányba, és megreformálni a kiírást, akkor a McLaren már akár 2019-ben is indítana autókat az LMP1-ben, addig viszont semmiképpen nem ugranának bele ilyesmibe.
A WEC illetékesei egyelőre nem kommentálták Brown szavait. Persze felmerülhet a kérdés, hogy miért szól bele, hiszen vagy tetszenek a feltételek, vagy nem, senki nem kényszeríti őket versenyzésre. Igen ám, csakhogy az LMP1 egyre kevésbé vonzó a gyártók számára. Nemrég az Audi szállt ki, miután a Volkswagen csoport nem kívánt két csapatot is finanszírozni, egy hónappal ezelőtt pedig a Porsche is bejelentette távozását. Ez azt jelenti, hogy LMP1-ben a Toyota marad az egyetlen gyári istálló, de rivális nélkül vélhetően ők sem terveznek hosszútávra.
Éppen ezért a Zak Brownéhoz hasonló megnyilvánulásoknak komoly jelentőségük van, a döntéshozóknak lépniük kell, hogy fennmaradjon a kategória. Ha hajlandóak változtatni, a McLarenen kívül a Peugeot is kész lenne beszállni.