Több, mint két éve, hogy megmutatták a modern kori ATS 2500 GT prototípusát. Az autóval egy már-már elfeledett sportkocsimárka támadt fel, amely az 1960-as években készített néhány középmotoros sportkocsit, és most megmutatták a szériagyártmányt is, amely ugyanolyan ritka lesz, mint az őse volt.
Az ATS a gyártásra szánt autót már csak GT-nek nevezi, valószínűleg azért, mert a 2500-as szám megtévesztő volna. Az autóba ugyanis 3,8 literes biturbó V8-as motor kerül, 650 lóerővel. Ha valaki már itt gyanakodna a McLaren rokonságra, az nem téved. Bár nem nagyon reklámozzák, a tető és az ablakkeretek kialakítása elárulja, hogy tulajdonképp a McLaren 650S-t öltöztették át az olaszok. Ezért nem maradt meg a prototípus jellegzetes ajtókialakítása sem a trapézszerű oldalablakokkal: a brit eredetin nem olyan van. Amit meg tudtak őrizni a prototípus karakteres stíluselemei közül, az a hátsó kerekek feletti jellegzetes domborítás és az autó orr-része, amely valamivel talán jobban is néz ki a McLarenénél.
A gép nem megy rosszul, 3 másodperces gyorsulást ígérnek százig és 330 km/h feletti végsebességet, igaz, az adatok a feláras, 700 lóerősre tuningolt motorral felszerelt kivitelre vonatkoznak. Ám ezek ma már nem olyan kivételes számok, különösen úgy nem, hogy az igényesen átalakított 650S-ért úgy egymillió eurót kérnek, amiből csaknem négy, hasonló képességekkel rendelkező McLaren jönne ki.
Talán ezért is döntöttek úgy, hogy csak 12 példány készül, ugyanannyi, mint az eredeti 2500 GT-ből. Nem tudni, hogy később terveznek-e önálló szellemi terméken alapuló ATS-t is. Végül is jobban illene a névhez, hisz a márkát annak idején olyan legendás tervezők hozták létre, mint Carlo Chiti és Giotto Bizzarrini, kifejezetten azzal a céllal, hogy olyan autót kínáljanak, amivel megizzaszthatják korábbi alkalmazójukat, Enzo Ferrarit.