Bár a villanyautók gyenge pontja az akkumulátor, azért a többi főegység fejlesztését sem hanyagolják el a beszállítók. A GKN, amely többek között összkerék-hajtást fejleszt és szállít több autógyártónak, most egy kis méretű elektromos hajtást mutatott be, eAxle néven, amely magában foglalja a villanymotort, a hozzá tartozó áttételt és a kihajtásokat.
A gyártó azt állítja, ez jelenleg a legfejlettebb elektromos hajtás-technológiája, amely olcsó, kicsi, és egyetlen egységként kezelhető a gyártás során. A rendszer egyaránt alkalmazható első-, hátsó- és összkerék-hajtásként, képes oldalankénti nyomatékelosztásra – ezt a megoldást a GKN Twinsternek nevezi – és magában foglal egy kétfokozatú sebességváltót, amellyel a villanymotor közelebb tartható a legjobb hatásfokú fordulatszám-tartományához.
Azt egyelőre nem árulja el a GKN, hogy mely autógyártók tervezik alkalmazni az eAxle-t. Ám a cég jelenlegi ügyfelei közt van a BMW, a Ford, a Jaguar-Land Rover, az Opel és a Porsche, és e cégek nagy része fejleszt már valamiféle elektromos járművet.