A Honda már tavaly bemutatta az új CR-V-t Észak-Amerikában, Európában azonban csak most kezdik a bevezetését, méghozzá egyelőre egy tanulmányautóval, amely a Hybrid Prototype nevet kapta.
Ez csak a hajtásláncában, és néhány olyan apró részletében tér el az észak-amerikai szériagyártmánytól, mint a hűtőrács színezése. A Honda valószínűleg azért választotta ezt a megoldást, mert a CR-V európai kivitele viszonylag sokat késik, 2018 közepére várható a piaci bevezetés. Így legalább mutathatnak valamit a Frankfurti Autószalonon, arra késztetve a márka híveit, hogy kivárják a sorozatgyártmányt.
Az már most tudható, hogy a Civicből már ismert 1,5 literes turbómotor kerül majd az európai alapkivitelbe manuális, vagy fokozatmentes automata váltóval. A kiállításra szánt prototípusba viszont nem ez kerül, hanem a Honda továbbfejlesztett hibrid rendszere. A kétliteres, négyhengeres szívómotort ebben két villanymotor egészíti ki, bár a részletekkel egyelőre adósak a japánok. Mindenesetre azt mondják, a megoldásuk az erő és nyomatékosság érzését nyújtja.
Szintén a CR-V Hybrid Prototype bemutatása kapcsán jelezték, hogy ebből a típusból már nem készül dízelmotoros változat. Bár elvileg beletehetnék az 1,6 literes dízelmotort, amelyet nemrég újítottak fel, ez valószínűleg eleve nem lenne elég erős a nagyméretű szabadidő-autó könnyed mozgatásához. A Civic és a HR-V modellekhez valószínűleg tovább kínálják még egy darabig, de várhatóan a Honda is inkább a hibrid és elektromos modellek fejlesztésére koncentrál a jövőben, a benzinmotorok takarékosabb alternatíváiként.