Egy látványos tanulmányautó nem csak arra jó, hogy megmutassák a gyártó lehetséges elképzeléseit, hanem arra is, hogy egy kicsit polírozzák a cégről kialakult képet. Márpedig a versenypályás használatra kihegyezett Mini John Cooper Works GP Concept elég jól mutat majd a posztereken.
A gyár szakemberei az eleve legsportosabb Minihez, a John Cooper Workshöz nyúltak, de a gyári változat a koncepcióhoz képest szürke kisegérnek tűnik. Az első légterelő alsó túlnyúlása legalább arasznyi, és a nyílások az eddiginél is több levegőt engednek a hűtőkre. A hátsó szélesítőpanel is drasztikus, ezeket ráadásul nyitva is hagyták, hogy hűtőlevegő áramolhasson a kerekekre, és ezekre az elemekre rímelő, szintén túl méretes szárny került a csomagtér peremére. A örök sport-Mini motívum, vagyis a középen kivezetett kettős kipufogó-végek itt is megmaradtak, az összképhez képest szokatlanul visszafogott méretben. Érdekes geg még a versenyzés világából, hogy a tankbetöltő nyílást a bal hátsó ablakba integrálták, de a brit zászló motívuma is feltűnik a hátsó lámpákban, és az eleve súlyos összhatást 19-es felnikkel fokozzák. Hogy miért 59-es a rajtszám? Mert az eredeti Mini 1959-ben jelent meg.
Nem csak a külső megoldásokkal akartak a versenyautókra emlékeztetni, a Mini elvben akár azonnal felhajthatna rajtrácsra. Bukókeret és tűzoltókészülék épp úgy van benne, mint négypontos öv és kagylóülés, de minden felesleges szigetelést és kényelmi kiegészítőt is kipakoltak belőle. A megmaradt központi kijelzőn sem valószínű, hogy navigáció futna, az autó hangulatából ítélve inkább az autó üzemállapotát lehet rajta nyomon követni. Erről amúgy nem derül ki sok, a kétliteres turbómotor az utcai változatban 228 lóerős, de ha olyan lelkesedéssel álltak neki, mint az autó többi részének, az sem lenne meglepő, ha a teljesítményre utaló szám 4-essel kezdődne. Az viszont biztosnak tűnik, hogy a kormányról vezérelhető duplakuplungos automata megmaradt a koncepcióautóban is.
Akármennyire is kívánatos a koncepció-Mini, nem valószínű, hogy valaha valaha szériagyártásba engedik, bár nem lenne meglepő, ha egy Mini kupasorozatban visszaköszönnének a formai megoldások a versenyautókon. Viszont ez az autó is remekül be fogja tölteni a szerepét, ugyanis a Frankfurti autószalonon rengetegen lefotózzák és megosztják majd, ami a márka hírnevének csak jót tehet.