A vázlat ismerős lehet, hiszen tavaly ilyenkor levédették szinte ugyanezt a formát – a szabadalmi hivatalnak leadott, nyilvános jellegrajzok valamivel még részletesebbek is – és úgy néz ki, nem is változtattak azóta érdemben az autón.
Az i5 az i3 stílusát viszi tovább, de vagy két számmal nagyobb, és sokkal célszerűbbnek tűnik. Valószínűleg itt is elektromos hajtást alkalmaznak majd, erre utal legalábbis, hogy belsőégésű motornak nemigen lenne hely az autó rövidke orrában. Az autó szinte teljes egészébén utastérből és csomagtartóból áll, bár nem kizárt, hogy egy apró, hatótáv-növelő benzinmotornak itt is hagytak némi helyet. A legnagyobb előny az i3-hoz képest egyértelműen a két hátsó ajtó és a bőségesebb térkínálat: az i5 már családi autónak is bőven elég lehet.
Fontos lenne persze a nagyobb hatótáv is, de erre vonatkozó, hitelt érdemlő adat egyelőre nem látott napvilágot. Mindenesetre ha a Teslával szeretne versenyezni a BMW – márpedig ebben a méretkategóriában a kaliforniai gyártó manapság megkerülhetetlen – akkor 4-500 km lenne a minimum egy töltéssel. A Model S legolcsóbb változata ugyanis épp 400 km-t mehet egy töltéssel.
A jövő hét elején, a Frankfurti Autószalonon biztosan kiderül néhány hiányzó részlet, hiszen azt a BMW vezérigazgatója maga erősítette meg, hogy az i sorozat harmadik tagja ott valamilyen formában – ha a BMW eddigi gyakorlatát nézzül, várhatóan tanulmányautóként – látható lesz.