Nehezen érthető, hogy miért dobja be a Merci az X osztályt. Ez egy Nissan Navara Mercedes-árfekvésben, vagyis lehet, hogy arra bazíroznak, hogy itt is úgy lesznek népszerűek a pickupok, mint az Egyesült Államokban. Persze a kocsi mellé rendelt marketinges biztosít, hogy az X 80%-ban Mercedes, ami azt jelenti, hogy a létraváz és a motorok kivitelével nem jött más a Nissantól. A nyomtáv elöl-hátul szélesebb és elérhető lesz hozzá V6-os dízelmotor is, ez utóbbi a Mercedesé, 250 lóerős teljesítménnyel. Az alap dízelek X 220 d és X250 d jelzéssel 163 és 190 lóerősek lesznek. Bizonyos benzincentrikusabb piacokra készítenek 165 lóerős benzinmotort is.
Odabent furcsa a kettősség: alapvetően pickupos a beltér, vagyis nagy, könnyen tisztítható, masszív műanyag elemek a jellemzőek, de ez egy jobban felszerelt modell, vagyis itt vannak a Mercedes C és E osztályból megszokott beltéri elemek is. Képzeljék el, ahogy a nagy, műanyag ajtón, amelynek műanyag a kilincse is, egy fekete cérnával varrt bőr könyöklő van.
Vagy a középkonzol, amin ott van az S Merciből is ismert gombsor, csak épp fele annyi kapcsolóval. Ugyanúgy megvan a Command vezérlő, csak funkciói jó részétől megfosztva. Az alumínium hatású műanyagbetét alapvetően szép, és mercisen mered ki belőle a tablet középen, plusz felette ott a bőrhuzat. Egy Nissan-elem azért feltűnik, az ülésfűtés kapcsolója.
Ami kézre esik, az alapvetően kellemes, a légbeömlők kidolgozottak s finoman forognak, csak a legtöbb finom elemen látszik, hogy nem ebbe a durva környezetbe szánták. Valószínűleg arról van szó, hogy kell egy olcsó alapmodell, viszont a beltér gyökeres áttervezése nélkül ki kell szolgálni azokat, akik valamivel le akarják húzni a Bayliner yachtot az Adriára – megtehetik, hiszen az X osztály elhúz 3,5 tonnát is. Kérdés, hogy a menetkomfort milyen lesz, hiszen ez határozza meg leginkább, hogy érdemes-e a Navara árán felül pénzt kiadni.