Karoq, a Škoda nyílvesszeje
Egy pillanatig nem titkolták a rokonságot, a kezdetektől tudjuk, hogy a Volkswagen csoport két márkája csereberél egymás között, így a Seat Ateca és a Škoda Karoq műszakilag lényegében ugyanaz az autó. Olyannyira, hogy ugyanabban a csehországi gyárban készülnek. Ugyanitt gyártják a nagyobb, hét üléssel is rendelhető Skoda SUV-t, a Kodiaq-ot is, aminek a Seat-tesóját még nem mutatták be, de ez is bekövetkezik hamarosan. Frankfurtban megnéztük, hogy az új Karoq mennyire hasonlít és miben tér el a Seat Atecától.
Ha tudom, mit kell figyelni, nyilván rájövök az egyezésre, főként oldalnézetből lóg ki a lóláb. Az övvonal alatt aligha van módosítás, a Seat-crossover orrát és farát viszont saját szája íze szerint faragta át a Škoda formatervező részlege. Mindezt igyekeztek úgy tenni, hogy a Karoq ne csupán egy zsugorított Kodiaq legyen.
Belül egészen vegyes az összkép: az övvonal fölött kellemes tapintású, jó textúrájú anyagok, azalatt viszont kellemetlen, kopogós műanyag - hogy ugyanúgy fog-e nyöszörögni, mint az összehasonlító teszten nálunk járt nagy testvér, még nem tudni. A szellőzőket és a központi kijelző környékét nem a testvérmodellekről koppintották, a klímapanel, valamint a váltókar környezete viszont egy az egyben a Kodiaq-é. Bónusz, hogy az erezetes zongoralakk kimaradt - vélhetően költségcsökkentéssel indokolnák, de ez inkább pozitív változás.
A helykínálattal 180 centi körüli embereknek biztosan nem lesz gondjuk. Hacsak nem azzal, hogy az ülőlap kissé rövid, de ebben a kategóriában ez jár, el kell fogadni. A csomagtér alaphelyzetben 521 literes, és 1630-ig bővíthető. Tologatható hátsó ülésekkel tovább növelhetjük az űrtartalmat.
A Karoq már bevezetésekor megkapja a VW-csoport új, 1,5 literes TSI motorját. Ezen kívül még ezres TSI benzines, illetve 1,6-os és kétliteres TDI dízel alkotja a kínálatot. Váltóból hatgangos kézit vagy hetes DSG-t lehet választani.
A Škoda Karoq már szerepel a márka magyarországi konfigurátorában, így árát is ismerjük. 6,1 millió forintról indul, Atecát viszont már 5,5 alatt vehetünk. Mire ez a nagy különbség? A válasz egyszerű: a Škoda crossoveréből csak jövőre érkezik a legfapadosabb kivitel, az Ambition kivitel közepesen felszerelt.