2017.09.15. 10:44

Igazán becsülendő, amit a Toyota csinál a Land Cruiserrel: az egyre csak gyűrűző hobbiterepjáró-áradat közepette igyekeznek megtartani rendes, igazi terepjárónak. Bár most elérkezett az újabb frissítés ideje, ezekből az elvekből továbbra sem engednek, így a Frankfurti Autószalonon is vérbeli terepes Toyotába ülhettünk.

Az új Land Cruiser valamivel nagyobb lett, mint az elődje. Az ötajtós változat 4840 milliméter hosszú, hat centivel hosszabb az eddiginél, és egy centiméterrel magasabb is. Szélessége és tengelytávja ugyanakkor nem változott. Hogy mekkora batárról is van szó, jól mutatja, hogy bizony a 181 centimmel is beillett egy tornamutatványnak, amikor a fellépőt átlépve szálltam be.

A formaterven megint finomítottak egy keveset: a hűtőmaszk függőleges rácsozását cizellálták egy picit, az eddig kidomborodó fényszórókat pedig besimították a karosszéria vonalvezetésébe. Reszeltek az első és hátsó lökhárítón, valamint új hátsó lámpát is terveztek a frissítés alkalmából.

Belül is szembetűnőek a változtatások. Lecserélték azt az alkatrészt is, amivel talán a leggyakrabban érintkezünk: a kocsi megkapta a Land Cruiser V8 kormányát. A középkonzolt is alaposan áttervezték, sokkal egységesebb benyomást kelt, mint korábban. A nyolc hüvelykes központi kijelző immár nem különül el élesen az alatta elhelyezkedő fűtés- és klímapaneltől, még lejjebb pedig az összkerékhajtást, a futóművet és a diffizárat állítgathatjuk.

Nálunk és Európa nagy részén kizárólag a 2,8 literes dízelmotorral kínálják majd a Land Cruisert. A 177 lovas négyhengeres csúcsnyomatéka a hatgangos automata váltóval 450 Nm, a szintén hatsebességes kézivel 420 Nm. Kell is az erő, ugyanis kiviteltől függően 2,1-2,4 tonnát kell mozgatnia, adott esetben akár kemény terepen.

A magasabb felszereltségi szintű Land Cruiserek megkapják a Toyota Safety Sense rendszerét. Ez tartalmazza az ütközés előtti biztonsági rendszert, felismeri a gyalogosokat, figyelmeztet a sávelhagyásra. A tempomat adaptív, a távfény automatikusan vezérelt. Ezen kívül holttérfigyelővel, keréknyomás-ellenőrzéssel és mögöttesforgalom-felügyelettel is felszerelik a terepjárót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.