Felesleges dologra így még nem vágytam
Nem is értem, hogy ennyire extrém, kívánatos autót hogy lehet így eldugni, aztán melléállok, és megértem. A Maybach 6 valószínűleg azért áll ebben a hátsó csarnokban, mert csak ide fért el. Hat méter hosszú, és legalább 2 méter széles. És ezekhez a méretekhez két ülés tartozik, de haragudni mégsem lehet rá, borzasztóan kívánatos. Egyszerre múltidéző és high tech, egyes elemeiben milliméterekre innen egyensúlyozva a giccstől. Nem tudom, hogy van-e a szalonon még olyan autó, ami ennyire hatna az érzelmekre.
A belsejében sincs sok, ami autóra emlékeztetne. A műszerfal egyetlen, három darabból álló, üléstámlától üléstámláig futó érintőképernyő, olyan art-deco kiegészítőkkel, hogy nem tudom eldönteni, a múltból előre küldött képzelt jövőkép, vagy egy száz év múlva megálmodott retroautó. Az egész már-már groteszk, simán elmenne díszletnek egy a jövőben játszódó gengszter noirban. Letaglózó, a yachtszerű belső elemekkel végképp brutális, és az egészet 750 lóerőnyi villany mozgatja. Fájdalmasan kéne.
Bár az S osztály kabrióból is létezik Maybach kivitel, szerintem mégsem ez, hanem az S 63 AMG kabrió áll a legközelebb a Maybach 6 felfoghatatlan hedonizmusához. Hasonlóan a limuzinhoz, már ebben sem a 5,5 literes biturbó V8-as van, csak négyliteres, de minden paraméterében lenyomja a nagyobb motort. 620 lóerő, 900 newtonméter, összkerékhajtás és nyitott tető, más nem is kell a boldogsághoz. Szerettem volna beleülni, legalább egy kicsit érezni, hogy milyen amikor a sok sem elég, de sajnos két koreai kolléga valószínűleg összeolvadt a bőrüléssel és nem voltak hajlandóak elhagyni a kocsit. Egy dolog, ami elég markáns: ez is megkapta a Panamericana-hűtőrácsot, ami annyira karakteresen nézett ki az AMG GT C-n is.
Kicsit átgondoltabb és mindenképp fenntarthatóbb a GLC F-Cell. Ez egy mezei GLC, amibe üzemanyagcellát építettek, kívülről viszont csak a kék dekorok tájékoztatnak erről. A csomagtartót nyitva látszik az első gyanús elem, vagyis, hogy a raktér padlója nagyjából két centivel magasabb, mint indokolt lenne. Erre azért van szükség mert bár a hidrogén-cella az egykori benzinmotor helyén van, míg a hidrogéntartályok a padlólemez alatt (ezeket alig 3 perc feltölteni), az akku pedig itt a hátsó ülések mögött. A műszerfal grafikájától eltérően nincs benne semmi, ami eltérne a hagyományos hobbiterepjárótól, kifejezetten jónak tűnik a koncepció. A motor teljesítménye 200 lóerő, delejes 350 newtonméterrel, a hatótávja pedig ígéretes 437 kilométer.
Hogy marad-e a benzin, vagy valamilyen alternatív hajtásé-e a jövő, még nem tudni, tegnap a sajtótájékoztatón még maga Dieter Zetsche is óvatosan bánt a dízel és benzin elkaszálásával. De jó látni, hogy ha akarják, a fosszilis anyagok elfogyta után is van miből kívánatos gépet összehozni.