Byton: még egy vadiúj autómárka
Újabb cég próbál felugrani a villanyautó-gyártás vonatára, még mielőtt túlságosan felgyorsul a szerelvény. A szerényen csak Future Mobility néven indított vállalkozás autómárkát alapított, a Bytont, bár az első autójukról egyelőre csak néhány sejtelmes előzetest mutattak.
A cég talán kezdő, de a kínai pénz elköltésének irányításához két tapasztalt német autóipari szakembert kerestek az alapítók. A Future Mobility Co. irányítását Daniel Kirchertre bízták, aki korábban volt a BMW Brilliance vegyes vállalat alelnöke, majd a kínai Infiniti képviselet vezetője is. A Byton márka irányítására pedig a BMW i márka korábbi vezetőjét Carsten Breitfeldet kérték fel. Maga a jármű afféle jellegzetes egybeszabott luxus-villanyautónak tűnik a leírások alapján: Kirchert szerint nem lesz nagyobb, mint egy Audi Q5, helykínálatában viszont a Mercedes S osztállyal is versenyezhet. Egyelőre két változatról hallani: az olcsóbb 350, a drágább 500 km-t tehet majd meg egy töltéssel.
Az egyetlen kép, amelyen viszonylag sok minden felismerhető, a belső térről készült: ezen egy csupa képernyő műszerfal látszik, tablet-méretű, kivehető kijelzővel a kormány közepén, és egy extrém széles képernyővel – 1,25 méter széles és 25 centi magas – a műszerfal helyén. Mindez arra utal, hogy az első Byton nem lesz igazán olcsó jószág, ami a cég terveit ismerve legalábbis különös.
A piacra 2019-ben szeretnének belépni az új, egyelőre csak EV-nek nevezett modellel, és ehhez egy vadiúj gyárat létesítenek a kínai Nanjing városában. Itt kezdetben évi 100 ezer autót terveznek legyártani, de úgy alakítják ki az üzemet, hogy akár 300 ezer autó elkészítéséhez is legyen elegendő hely és infrastruktúra. Ez persze a hisszük ha látjuk kategória: a Faraday Future már korábban hozzálátott saját elektromos járműve kifejlesztéséhez, de komoly anyagi problémái támadtak még a gyártás beindítása előtt.