Kevesebben lesznek a VW kereskedők
Nem zártak be gyárat és nem adtak el márkát, de úgy tűnik, tízből egy márkakereskedőt szélnek ereszt a cégcsoport.
A jó hír, hogy a Volkswagen csoport nyit a netes autóvásárlás felé, ami nyilván jóval kényelmesebb, mint a kereskedésbe szaladgálni. Ez azonban számos VW kereskedőnek lehet rossz hír: a durván háromezer európai márkakereskedés tizedrésze veszti el eddigi státuszát. Ezzel egyrészt csökkennek a kereskedelemmel kapcsolatos költségek, másrészt a maradék kereskedések hatékonyságát javíthatják. A cél Jürgen Strackmann, a VW értékesítési igazgatója szerint az, hogy a jelenlegi 1-ről 2%-ra növeljék az átlagos nyereséget kereskedésenként.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy mely kereskedéseket tervezik bezárni, ahogy az sem világos, hogy ezzel mekkora összeget takarítanak meg, de a dízelbotrány egyre csak hízó költségei mellett nyilván szükség van a takarékosságra ezen a területen is.