Amikor bő öt éve a Volvo megmutatta a Concept Coupét, tömegek sóhajtották kórusban, hogy milyen jó is lenne, ha ez gyártásba menne. A finoman elegáns, visszafogott formában volt valami az egykori P1800 kupéból, de ami ennél is fontosabb, elég kortalan ahhoz, hogy most is abszolút időszerűnek hasson, vagy akár két év múlva, amikor gyártani kezdik.
Az egyetlen dolog, ami hiányzik a Polestar változatról, az a keresztben áthúzott hűtőrács a Volvo jelvénnyel, egyébként a forma szinte tökéletesen ugyanolyan maradt. Műszaki szempontból sem érhet senkit meglepetés: a svédek nagyobb, SPA jelzésű szabvány padlólemezére építkeztek, ugyanarra, amelyre a Volvo S90, V90, XC60 és XC90 modelleket is építik. A hajtásrendszer is a megszokott elveken épül fel: kétliteres turbómotor hajtja az első kerekeket, és két villanymotor a hátsókat. Az összteljesítmény 600 lóerő, ebből a két villanymotor összesen 218 lóerővel veszi ki a részét. A megoldás előnye, hogy a Polestar 1 akár 150 kilométert elmegy tisztán villamos hajtással, jó a súlyelosztása – az autó tömegének 48%-a terheli az első és 52%-a a hátsó kerekeket – és a két villanymotorral tetszés szerinti arányban osztható nyomaték a két hátsó kerékre.
Bár arról a Polestar, illetve a Volvo egyelőre hallgat, hogy a formás kupé milyen nehéz – érzésünk szerint a komplikált hajtáslánc és a nagy elektromos hatótávot lehetővé tevő Li-ion akkucsomag miatt közel lehet a két tonnához – az adatok alapján nem lehet nehéz irracionálisan nagy tempóval haladni a Polestar 1-essel a stabilitásvesztés veszélye nélkül. Hogy élményautónak jó lesz-e, abban nem vagyunk biztosak, ezzel meg kell várnunk az első teszteket.
A Volvo anyacége, a Geely mindenesetre hisz a termékben: 2019 közepére ígérik a gyártás beindítását. A típus állítólag a Polestar vadiúj üzemében készül majd, amely 2018 közepére épül fel a kínai Csengduban. Ám aki ilyen autóra vágyik, állítólag nem vehet magának egyet. Helyette előfizetéses rendszerben próbálják majd értékesíteni: két és három éves előfizetést kínálnak majd havi fix díjért, amely magában foglalja a házhoz szállítást, a szervizt, a biztosítást és esetenként más Polestar és Volvo autók kipróbálásának lehetőségét is. Ráadásul mindezt teljes egészében online lehet majd intézni. Az egyelőre nem világos, hogy egyáltalán eladnak-e egyet is a Polestar 1-ből, illetve hogy milyen sorsot szánnak az autóknak a bérleti szerződés lejártával. Az viszont már most sem kérdéses, hogy a Polestar felvesz előrendeléseket az új kupéra – ők úgy fogalmaznak, hogy elfogadják az érdeklődés kifejezését, bár az nem világos, hogy ez jelenleg mennyibe kerül.
A Polestar persze nem áll meg itt: két további modellt ígérnek. A 2-es számú típus lesz a márka első teljes egészében elektromos autója, amely szintén 2019-ben érkezhet, és a Tesla Model 3 közvetlen ellenfele lehet. A kínálat a Polestar 3-mal válik teljessé 2020 körül, egy közepes méretű, és fazonra a Volvóknál egy kicsivel sportosabb megjelenésű elektromos szabadidő-autóval.