Ahogy minden más prémium-márka, a Jaguar is elkészíti a középkategóriás XE nyújtott, sofőrös változatát – természetesen a kínai vásárlók kedvéért.
Az XE nem az a kifejezett limó-alkat, az ekkora autókat a világ legtöbb országában a tulajdonos még maga vezeti, de Kínában nagyon mások a szokások. Sokkal gyakoribb, hogy akinek van pénze autóra, annak kijön a jövedelméből egy sofőr bére is, így az autó tulajdonosa sokkal több időt tölt a hátsó ülésen. Ennek megfelelően már a középkategóriás szedánokból is van igény nyújtott változatokra, gyártanak ilyet A4-es Audiból, 3-as BMW-ből, Mercedes C osztályból és Volvo S60-asból is.
Most a Jaguar is csatlakozik a mezőnyhöz: az XEL jelzésű modell kerek 10 centivel lesz hosszabb, mint a nálunk kapható XE-nél, és ezt mind a hátsó utasok lábterébe toldották be, ami érezhető változást hoz. Egyelőre csak Kínában lesz elérhető ez a változat – bár elvi akadálya nincs, hogy másutt is gyártásba küldjék, inkább csak a kereslettel indokolható a döntés – a gyártást pedig a Jaguar és a Chery vegyesvállalata helyben végzi majd. A helyi igényeknek megfelelően a kétliteres Ingenium motorcsaládnak csak a benzines változatait kapja meg a típus, ebből azonban rögtön kétfélét kínálnak, 200 vagy 250 lóerővel. A hosszú változat egyik érdekessége, hogy kötelezően üvegtetővel érkezik, lemeztetős kivitele nem is lesz.
A típusváltozat hivatalos premierjét a Kvangcsúi Autószalonon tartják novemberben.