A Porsche már a kisebb, középmotoros sportkocsijaival is elkezdte, ami a 911-esnél olyan jól bevált: újabb és újabb változatokkal bombázzák a piacot. A legújabb változat a GTS, a 2,5 literes turbós bokszermotor megnövelt teljesítményű változatával, aktív futóművel, önzáró differenciálművel és persze csak erre a szériára jellemző fekete felnikkel.
Nagy műszaki újításokról persze szó sincs, de a maga 365 lóerejével egyelőre a GTS a 718-as legerősebb változata, és ha igazak a korábbi ígéretek, talán a legerősebb négyhengeres is, mivel a fejlesztés alatt álló új GT4-be állítólag már hathengeres motort építenek. A tizenöt lóerő többlet a 718 S-hez képest valószínűleg nem igazán érezhető, a gyorsulási idő százra mindenesetre egy tizedet javult, 4,1 másodpercre, a végsebesség pedig 285 helyett 290 km/h-ra nőtt.
Fontosabb lehet a vezetési élmény szempontjából, hogy alapáron jár a típushoz az önzáró differenciálmű, a Porsche Torque Vectoring nyomatékelosztó rendszer és a PASM, a gyártó aktív lengéscsillapítós futómű-rendszere. Ezen felül minden GTS-be kerül Sport Chrono csomag, azaz van beépített stopperóra, valamint sportkipufogó az ércesebb hangért és 20 hüvelykes fekete felnigarnitúra a jobb kiállásért.
Az új 718-asok már most is megrendelhetők, az első szállítások pedig december közepére várhatók. A Boxster GTS alapára 78 160 euró lesz Németországban, míg a Cayman GTS 76 137 euró kicsengetése után vihető haza.