A Volkswagen visszatér a Pikes Peak-re
Amióta Sebastian Loeb és a Peugeot megalázta a teljes mezőnyt, és megdönthetetlennek tűnő rekordot állított fel a Pikes Peak hegyi felfutón, gyári csapat nem próbálkozott az eseményen. Ám úgy néz ki, a VW jövőre ott lesz a rajtnál, méghozzá jó eséllyel egy elektromos versenyautóval.
Loeb 2013-as pályarekordja óta sok minden változott a Pikes Peak-en. Egyre többen indulnak elektromos prototípusokkal, és 2015-ben nyertek is egy ilyennel abszolút első helyezést, így nem lenne meglepő, ha a VW gyári csapata is egy ilyen autóval venne részt a versenyen. Annál is inkább, mert Észak-Amerikában úgy próbálják ellensúlyozni a dízelbotrány kapcsán a cég hírnevén esett csorbát, hogy villanyautó-kampányba fognak. 2019-ben érkeznek az első új generációs elektromos Volkswagenek, és egy győzelem a Pikes Peaken egy villamos hajtású modellel valószínűleg jó kampányindító lenne.
Magáról a versenygépről egyelőre csak két részletfotót mutattak – ezek alapján valamiféle együléses, zárt prototípusra számíthatunk, amelyen a szériamodellekre emlékeztető egyetlen részlet a jelvény lehet. Az alig húsz kilométeres versenytáv egyébként lehetővé teszi akár sok száz lóerős elektromos prototípusok megépítését, viszonylag kis akkumulátorokkal is. A VW MEB jelzésű szabvány elektromos platformja pedig kiváló alap lehet, hiszen a padlóban hordja a Li-ion akkukat, ami alacsony súlypontot garantál, és viszonylag egyszerű rá tetszőleges karosszériát építeni.
A Volkswagen utoljára 1987-ben indított gyári autót a Pikes Peak-en. Akkor egy különös II-es Golfot építettek, két 1,8 literes, turbós motorral, amelyek összesen 652 lóerőt adtak el. Az autó 3,4 másodperc alatt gyorsult százra, ami harminc éve tényleg példátlan volt, és nagyon jó részidőket ment, de két kanyarral a befutó előtt összeomlott a futóműve, így nem ért célba. Abban az évben a cégcsoport Walter Röhrl Audi Quattro S1-ese révén zsinórban harmadszor nyerte meg a versenyt, így a kétmotoros Golffal többé nem álltak rajthoz. Most viszont kiváló szolgálatot tesz, hisz ez az autó szerepelhet a cég kedvcsináló videójában.