Idén már hat éve annak, hogy az Apple alapítója és elnöke hasnyálmirigyrákban elhunyt. Arról persze lehet vitatkozni, hogy vállalatának termékei túlértékeltek vagy sem, mindenesetre sokak számára státuszszimbólumot jelentenek, egy-egy új iPhone bemutatását óriási őrület kíséri, a horribilis árak ellenére is kígyóznak a sorok az üzleteknél a premier napján. Jobs azonban nemcsak saját termékeire volt igényes: most BMW Z8-asa kerül kalapács alá.
Az RM Sotheby's aukciósháznál került be az árverésre váró tételek közé a titánezüst, 2000-es évjáratú roadster, amely mindössze 25 ezer kilométert futott. A Z8-as megvételére egyébként állítólag Larry Ellison, az Oracle vezérigazgatója beszélte rá Jobsot, azzal érvelt, hogy szerinte akkor éppen ez volt az autógyártás csúcsa. Némileg pikáns, hogy az iPhone atyja ebben a kocsiban egy BMW-logóval ellátott Motorola telefont foghatott a kezébe.
A bőrbelsős Z8 a hatvanhetedik példány volt, amely legördült a gyártósorról. A típus tervezői az ötvenes évek 507-es BMW-jéből is ihletet merítettek. A formatervezői gárdát Chris Bangle vezette, de a külső Henrik Fisker, a belső pedig Scott Lempert munkája. A roadster a kortárs M5-ös 4,9 literes V8-asával és hatgangos kézi váltóval készült. Viszonylag ritkának számít, ugyanis összesen 5703-at gyártottak – ebből 3160-at az európai, 2543-at az amerikai piacra.
Jobs 2003-ban vált meg az akkor hároméves Z8-tól, az új tulaj pedig újabb egy év múlva adott túl az autón. Gyorsan megbánta, így inkább 2006-ban visszavette, majd egészen mostanáig megtartotta. Kérdés, hogy nem fogja-e újból sajnálni a döntését. Egy biztos: a december 6-i New York Icons árverésen, Manhattanben lehet majd licitálni. A szakemberek 300-400 ezer dollár körüli összeget, vagyis akár százmilliós bevételt remélnek érte.