Toyota: a benzinmotor 2050-re kipusztul
Seigo Kuzumaki, a Toyota kutatás-fejlesztési részlegének vezetője azt mondja, már 2040-től betilthatják a hagyományos belsőégésű motoros autók forgalmazását a világ minden táján, bár a hibrid autóknak még részei lehetnek néhány évig, mielőtt teljesen eltűnnének.
„Arra számítunk, hogy 2050-re a 2010-es szinthez képest 90%-kal csökkenhet az autók szén-dioxid-kibocsátása. Ennek érdekében már 2040-től leállhat a tisztán belsőégésű motorral hajtott modellek gyártása, ilyen motorok a továbbiakban már csak hibrid autókba kerülhetnek, hatótáv-növelőként.” - mondta a Toyota szakembere, aki később arról is beszélt, hogy a Toyota a villanyautó-piacot is megpróbálja felforgatni a 2020-as évek első felétől.
A kulcsnak az elektromos autók használhatóbbá tételében a szilárd elektrolitos lítium-akkumulátorokat tartják, amelyekkel kapcsolatban a Toyotának állítólag már most is több szabadalma van, mint bármelyik riválisának. „Közel állunk hozzá, hogy a technológiát hasznosító autó fejlesztésébe fogjunk, és biztos vagyok benne, hogy ezen a téren meg tudjuk majd előzni a konkurenciát.” - mondta Kuzumaki. Mindez annak fényében különösen érdekes, hogy a Toyota évtizedes lemaradásban van az elektromos autók terén egyes konkurenseihez képest.
A szilárd elektrolitos akkumulátorok fejlesztése egyelőre kísérleti fázisban van, de a technológia nagyobb energiasűrűséget, hosszabb élettartamot és biztonságosabb működést ígér, mint a jelenleg használt Li-ion cellák. Magyarán ezekkel elvileg olcsóbb, könnyebb és gyorsabban tölthető akkumulátorcsomagokat állíthatnak elő, azonos hatótávolság mellett.