Egész vagyont költ a Volkswagen kínai fejlesztésekre
Hihetetlen, de úgy tűnik, a dízelbotrány valójában nem igazán érintette a Volkswagen pénzköltési képességét, ezt most a kínai terveik is alátámasztják. Annak érdekében, hogy ne csökkenjenek az eladások a cég legnagyobb piacán, hihetetlen összeget áldoznak típusfejlesztésre, amelynek 2025-ig negyven új típus lesz az eredménye.
A Volkswagen így reagált a kínai kormányzat azon bejelentésére, hogy 2019-re az eladások 10, 2020-ra 12%-ának alacsony vagy null-emissziós járműnek kell lennie. A német óriásvállalat tavaly új partnert talált – a JAC Automobile nevű céggel is vegyes vállalatot alapítottak a FAW és a SAIC után – és valószínű, hogy itt elsősorban olcsó elektromos autókat készítenek majd, JAC jelenlegi kínálatára alapozva. Ám úgy tűnik, ezen előbb jelentős fejlesztéseket végeznek, erre megy a milliárdok egy jelentős része.
A tét végső soron az, hogy továbbra is el tudjanak adni több mint 3,5 millió Volkswagent és Audit évente – mostanság ennyi fogy Kínában – és ehhez olyan 420 ezer elektromos és hibrid autónak kell Kínában vásárlót találni. Emiatt egyelőre nem is aggódnak annyira, amiatt már inkább, hogy egy másik szabály szerint a fogyasztási átlagot 2020-ra minden autógyártónak 5 liter/100 km alá kellene szorítania. A VW China vezetője, Jochem Heizmann legalábbis ezt jelölte meg a legnagyobb problémaként. A probléma gyökere az, hogy Kínában nemigen lehet dízelmotoros személyautókat eladni, miközben a VW és az Audi vevői is a nagyobb modelleket részesítik előnyben, azaz az újonnan eladott járműveik fogyasztási átlaga egyelőre inkább 7-8 liter körül van.
A tízmilliárdos befektetésnek egy része persze olyan modellekre megy, amelyeket más nagy piacon is értékesíthet a VW, de valószínű, hogy az új modelleknek legalább a fele helyben fejlesztett és gyártott elektromos autó lesz, amelyeket csak Kínában forgalmaznak majd.