Tanulmányautóként már az év elején láthattuk az új QX50-et, ez pedig a szériaváltozat, amely a jövő év első felében érkezik meg a kereskedésekbe.
Ahogy sejthető is volt, a tanulmányhoz képest csak néhány részleten változtattak: egyszerűbbek lettek a fényszórók, kisebbek a felnik, szerényebbek az első légbeömlők, de a forma maradt, amilyen volt. Ez annak lehet jó hír, akinek amúgy is bejönnek az Infiniti terepjárói, mivel itt is eléggé ragaszkodtak az egész kínálatra jellemző sablon-megoldásokhoz. Itt is felbukkan a motorháztetőre felhúzott övvonal, az alacsony, széles fényszórók, a pajzsforma hűtőrács vaskos króm-peremmel. Továbbra is egyértelmű, hogy Infinitit látunk, azt azonban továbbra sem lesz könnyű megfejteni, hogy melyik típust.
A szériamodellben is megtalálható az Infiniti VC-Turbo fantázianevű motorja, amely sokkal érdekesebb annál, mint amit a neve sugall. Ez ugyanis az első szériagyártású motor változó sűrítési viszonnyal. A főtengelyt mozgató himbás mechanizmus segítségével a motor sűrítési viszonyát 8:1 és 14:1 között tudják változtatni az üzemállapottól függően, ami alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé. Az új, kétliteres, 272 lóerős, turbós motort egyelőre csak fokozatmentes automata váltóval együtt kínálják, viszont rendelhető lesz első- és összkerék-hajtással is. A fronthajtású változat átlagos fogyasztása a gyári adatok szerint 8,7 liter körül lesz száz kilométeren, összkerék-hajtással pedig 9 liter benzinnel tehető majd meg száz kilométer, természetesen az amerikai EPA szabvány szerint. A gyáriak azt mondják, ez durván 35%-kal jobb érték, mint amit egy ugyanilyen teljesítményű V6-os nyújtana. A típus 6,4 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 230 km/h.
A 4,7 méter hosszú típus ugyan csak öt személyes, viszont állítólag alaphelyzetben is 1050 literes csomagtartót kínál, köszönhetően az előre-hátra mozgatható hátsó üléssornak. Lehajtott hátsó ülésekkel 1,7 köbméteres osztatlan tér alakítható ki az autó belsejében. Az új karosszéria valamivel könnyebb és merevebb, mint az elődje volt, ami állítólag a nagy szilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásának köszönhető. A QX50 a Nissan legújabb modelljeihez hasonlóan megkapja a ProPilot rendszert, amely tulajdonképp egy fejlett sáv- és távolságtartó tempomat rendszer: gyorsít, fékez és tartja a sávot beavatkozás nélkül, követve az utat és a forgalom ritmusát.
Az élő bemutatót néhány nap múlva tartják Los Angelesben, de a gyártás Renault-Nissan és a Daimler közös mexikói üzemében csak jövőre indul. A típus várhatóan Európában is kapható lesz, bár valószínű, hogy az európai bemutató előtt készítenek belőle egy áthangolt kivitelt, a helyi igényeknek megfelelően. A típust elsősorban az Audi Q5, a BMW X3, a Mercedes GLC és a Volvo XC60 ellenfelének szánják – alighanem az ára is ennek megfelelő lesz, bár erről a gyáriak egyelőre nem közöltek konkrétumokat.