Hiánycikk lehet a benzinmotor
A legújabb hír szerint Kínából kénytelen kipótolni európai benzinmotor-termelését a Peugeot-Citroën. de a probléma nem csak a franciákat érinti. Az európai vásárlók meglepően gyorsan kezdtek elfordulni a dízelmotoros autóktól.
Francia lapértesülések szerint legalább 100 ezer Kínában gyártott motort építenek európai Peugeot és Citroën típusokba, miután kiderült, hogy az év közben megváltozott az eladásokban a dízelmotoros és a benzines autók aránya, ez utóbbiak javára. Az eredeti tervek szerint az európai motorigényt teljes egészében helyi gyártásból fedezték volna, de már néhány hónapja felmerült a kínai import, igaz, eredetileg csupán 55 ezer motor behozatalával számoltak.
Egyelőre nem látszik, hogy milyen szintre csökkenhet a dízelmotorok iránti kereslet, mindenesetre a piac 10%-os bővülése mellett 4%-kal kevesebb dízelmotoros autó kelt el, ami 12% feletti csökkenést jelent a tavalyi év adatához képest. Ez pedig elég nagy szám ahhoz, hogy a jelentősebb mennyiségű dízelmotoros autót gyártó vállalatok számára nehézséget okozzon, mind a dízelmotor-gyártási túltermelés, mind a benzinmotorok iránt hasonló mértékben megnövekedett igények miatt.
A dízelmotoros modellek iránti igény csökkenése elsősorban annak köszönhető, hogy szinte minden európai országban születtek olyan jogszabályok, vagy legalább tervezetek, amelyek a dízelmotoros autók használatát valami módon büntetik. Magyarországon például az új budapesti szmogriadó-rendelkezés ilyen, de több európai nagyváros jelezte, hogy valamikor a jövőben teljesen kitiltja területéről a dízelmotoros személyautókat.