Rendesen megmutatták az új Mazda 6-ost
Los Angelesben mutatta be a Mazda az aktuális hatos második – vélhetően utolsó – frissítését. A kötelező formai változtatásokon túl egy benzines turbómotor jelenti a legfontosabb újdonságot.
Az autó orrát ismét átalakították, de anélkül, hogy az alapvető karaktert elrontották volna. A legfeltűnőbb változtatás a hűtőrács új mintázata, és az alatta futó krómszínű díszítőelem cseréje: az új dekoráció már a fényszórók alatt fut, és kiér egészen az orr-rész széléig. Hátul is másképp fut a két lámpát összekötő krómléc, és változtattak az összes lámpa belső szerkezetén is. Ezek a módosítások azonban alig tudatosulnak a szemlélőben, hiszen továbbra is a karosszéria változatlan formája az, ami meghatározza a 6-os karakterét.
A Mazda is jobban hangsúlyozza, hogy több lesz az igényesebb anyagválasztású felszereltségi szint a kínálatban – ezzel igyekeznek több vásárlót elcsábítani a konkurenciától. Áttervezték az üléseket is, a gyáriak szerint mostantól jobbak lesznek ergonómiai szempontból. Aktualizálták a fedélzeti rendszereket is: új, 8 hüvelykes kijelzőn kommunikáló információs és szórakoztató rendszert kapott az autó, és már HUD – szélvédőre vetítő kijelző – is rendelhető a típushoz.
Mostantól turbós motorral is elérhető lesz a Mazda 6: ugyanazt a 2,5 literes, 250 lovas négyhengerest kapja meg, amelyet eddig csak a CX-9-hez kínáltak. A cég amerikai marketingesei azt találták mondani, hogy a motor nyomatékleadás szempontjából egyenértékű egy 4 literes V8-assal, ami költői túlzásnak hat, de 420 Nm-es csúcsnyomatékának köszönhetően a konkurensek nagy hathengeres szívómotorjaival szemben viszont aligha marad szégyenben.
Az erősebb motor bemutatása elsősorban persze Észak-Amerikában lesz érdekes, Európában eddig is a kisebb hengerűrtartalmú és teljesítményű változatokat keresték inkább, de arra számítunk, hogy a legerősebb 6-os nálunk is elérhető lesz, az eddigi változatokkal együtt. Ami viszont biztos, hogy az európai kínálatot is érinti, az az áthangolt futómű és kormánymű: a gyáriak szerint ezzel sikerült jobb egyensúlyt találni az autó zajszintje és vezethetősége között. A kormánygép merev felfüggesztésével pedig javítottak annak közvetlenségén.
Valószínűnek tartjuk, hogy később a Mazda tart egy külön bemutatót az európai változatnak is – erre talán már jövő tavasszal sort kerítenek – de ez már az aktuális modell hattyúdalának ígérkezik, hisz jövőre már a hatodik évét tölti a típus, azaz lassan elérkezik a modellváltás ideje. Októberben, Tokióban a Vision Coupé tanulmány révén már meg is mutatták, mire számíthatunk a következő generációtól, így jövő ilyenkor talán már egy teljesen új Mazda 6-osról számolhatunk be.