Többször eltemették már a Saleen márkát, amióta 2000-ben bemutatták az S7 sportkocsit, ám Steve Saleen, aki út közben valahol kilépett, visszatért, és most megint ott tartanak, mint 17 éve: új, saját tervezésű kupét mutatnak be, amely adatai és méretei alapján bő egy számmal kisebbnek tűnik az S7-nél. A neve S1, középmotoros, négyhengeres, 450 lóerős, és igazán látványos darab.
Úgy néz ki, a Saleen most még keményebb fába vágja a fejszéjét, mint korábban. Az S7 a maga idejében a leggyorsabb és legdrágább sportkocsik közé tartozott – olyan jellegű autó volt, amelyből néhány száz darabnak mindig akad hely, még a Ferrarik, Lamborghinik, Paganik és Koenigseggek mellett is. Az S1 kisebb, szerényebb teljesítményű, olcsóbb, és ezzel olyan modellek vadászterületére tévedt, mint a Porsche 911-es drágább kivitelei, vagy a legerősebb Lotus Evorák.
Ami a dinamikát illeti, meg is állja a helyét ebben a mezőnyben. Igaz, csupán egy 2,5 literes négyhengeres motor hajtja, de ebből turbófeltöltéssel 450 lóerőt és 474 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki, miközben az S1 elég könnyű, menetkészen 1218 kilogrammot nyom. Nem csoda, hogy 3,5 másodperc alatt érhető el vele a százas tempó, a végsebessége pedig 290 km/h. A kis tömeg nagyrészt a karbonszálas karosszériaelemeknek és a kompakt felépítésnek köszönhető, és ha valami, ez az, ami versenyképessé teheti az S1-et az európai konkurenciával szemben.
Mondjuk a Saleen újdonsága nem is lehetetlenül drága, legalábbis a sportkocsi-piac áraihoz mérve. Százezer dollár körüli árról beszélnek, ami nagyjából annyi, amennyit manapság egy 911 Carrera S-ért kér a Porsche. Nagy kérdés persze, hogy a potenciális vásárlók ráharapnak-e – az S7 versenysikereire már csak kevesen emlékeznek, így a Saleenek valószínűleg újra meg kell küzdenie a figyelemért – ám úgy néz ki, az autó helyt állhat, különösen ha tényleg képesek lesznek jövő nyáron beindítani a gyártását. Egyelőre előrendeléseket vesznek fel 1000 dollárért, ami valószínűleg elsősorban arra szolgál, hogy felmérjék a valós igényeket.