A Hyundai lehet a Fiat Chrysler új partnere

2017.12.04. 14:49

Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezére híres arról, hogy egy-egy megjegyzésével pletykákat indít útjára, amelyek nem feltétlen igazak, így nem könnyű megítélni, hogy legutóbbi utalásának mekkora az igazságtartalma. Ezúttal arról beszélt, hogy a Hyundai lehet cége következő partnere.

hfcut

„Már most is vásárolunk tőlük alkatrészeket... majd meglátjuk, meg tudunk-e egyezni valamiben, főleg a hajtásláncok és a hidrogén-hajtás fejlesztése kapcsán.” - mondta, bár gyorsan hozzátette, konkrét bejelenteni valója egyelőre nincsen. Arra a kérdésre, hogy lehetségesnek látja-e a Fiat-Chrysler és a Hyundai összeolvadását, egyértelmű nemmel felelt. A koreai gyártó reagált a felvetésre, de csak annyit, hogy örülnek, ha más autógyártók érdeklődnek a technológiájuk iránt – azaz egyáltalán nem erősítették meg azt, amire Marchionne utalt.

A Fiat Chrysler és a Hyundai között az egyetlen ismert kapcsolat a közösen fejlesztett négyhengeres benzines motorcsalád, amelynek 2,4 literes változatát jelenleg is több modelljében alkalmazza az olasz-amerikai gyártó. Alighanem ehhez kapcsolódnak az alkatrész-vásárlások is, hiszen a kérdéses motorcsalád eredetileg a Chrysler, a Hyundai és a Mitsubishi közös fejlesztésének eredménye, és valószínűleg akadnak olyan alkatrészei, amelyeket a Hyundai gyárt.

Érdekes egyébként, hogy Marchionne két olyan területet említett, amelynek a jövőállósága minimum megkérdőjelezhető. Jelenleg úgy látszik, a hidrogén-hajtás háttérbe szorul a tisztán elektromos járművek fejlesztése mellett, és a villanymotorok a jelenleg használt komplikált sebességváltókat és összkerék-hajtásokat is szükségtelenné tehetik a közeljövőben.

Marchionne évek óta vadászik egy szakmai partnerre: először a General Motors-szal próbált megállapodni, de nem járt sikerrel. Nemrég pedig arról lehetett hallani, hogy kínai autógyártók érdeklődnek a Fiat Chrysler egyes márkái iránt, de aztán erről is kiderült, hogy csak vaklárma volt. Egy másik autógyártó azért volna különösen hasznos Marchionne és a Fiat számára, mert jelenleg a cégcsoport több márkájának kínálata kifejezetten foghíjas, és ahhoz, hogy ismét teljessé tegyék a kínálatot, külső partnerre volna szükségük.