A BMW viszonylag kis vállalkozás autóipari léptékkel mérve, így átgondolt terv kellett, hogy tarthassák a lépést a biztosabb hátterű konkurenciával. Épp ezért erős szabványosításban gondolkodnak: az összes modelljüket két padlólemezre tervezik építeni, méghozzá olyanokra, amelyek köré elektromos, és konnektoros hibrid modellek is építhetők, az alapok megváltoztatása nélkül.
Jelenleg is két alapra épül a gyártó minden modellje – ezeket váltják a FAAR és a CLAR elnevezésű műszaki alapok. A FAAR a jelenlegi UKL platform továbbfejlesztésének eredménye, amelyre a jelenlegi Minik és fronthajtású BMW-k épülnek. Azaz keresztben elhelyezett orrmotoros építésmódhoz készül. A CLAR padlólemez következő generációja pedig a hátsókerék-hajtású BMW-k alapjául szolgál majd. Az első generációt már ma is használják, de 2020 körül érkezik az új változat.
A terv egyik legfontosabb része, hogy ez a két új platform alkalmas lesz elektromos hajtáslánc fogadására is, illetve olyan hibrid rendszerek is beépíthetők lesznek az alapstruktúra érdemi változtatása nélkül, ahol a villanymotor és a belsőégésű motor két külön tengelyt hajt. A BMW-nél azt mondják, mivel képtelenség megjósolni, hogy hogyan alakul az elektromos, illetve a hibrid modellek iránti igény a következő öt-tíz évben, ezért ez az egyetlen járható út: így gyorsan, a gyártórendszerek változtatása nélkül reagálhatnak, ha változtatni kell a különféle hajtásrendszerek arányán a kínálatban.
Azt is elárulták, hogy egy autóba legfeljebb három villanymotor kerülhet, és a legerősebb konfigurációval akár 800 lóerő csúcsteljesítmény is elérhető. Négyféle villanymotort terveznek használni az elektromos autókban: ezek 134, 255, 335 és 402 lóerősek lesznek. Az autó típusától és méretétől függ majdt, hogy hány motort alkalmaznak, és milyen teljesítményszintűt. Lehetőség lesz két akkumulátorcsomag beépítésére is, attól függően, hogy mekkora elektromos hatótávot szeretnének elérni. A gyáriak szerint a legnagyobb akkumulátor, ami a tervekben szerepel, akár 700 km-es hatótávhoz is elég lehet, és a vásárlókra bízzák majd, hogy mekkora akkucsomagot rendelnek majd. Az akkumulátorok a padlólemezbe kerülnek, ami várhatóan az elektromos BMW-k magasságnövekedésével is jár majd: átlagban egy-két centivel biztosan nő az ilyen modellek átlagos magassága.
A BMW-nél azt is bejelentették, hogy a közeljövőben több, kifejezetten drága luxusmodell bemutatására készülnek. Ezeken ugyanis sokkal több haszon keletkezik, mint az olcsóbb modelleken, és így a legdrágább BMW-k járulnak hozzá leginkább a következő, elektromos és hibrid járműgeneráció kifejlesztéséhez.