Az akksik túlélik a villanyautót – mondja a BMW szakértője

2017.12.11. 09:20

Ideje elfelejteni, hogy a villanyautó rövid életű a gyorsan elhaló akkumulátorok miatt – a BMW akkumulátor-fejlesztési részlegének vezetője, Andreas Raith állt neki kezelni a tévhiteket egy friss interjúban.

IMG 4365

Raith szerint alaptalan az emberekben élő előítélet a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatban. Érthető persze az okostelefonos tapasztalatok után, hogy a közgondolkodásban a villanyautó nem egy hosszú életű dolog, de a szakember szerint az autóiparban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a tartósságra, így érdemes a belsőégésű motoros autókéval egy élettartamra tervezni a villanyautókkal is. Tizenöt év használat után az akkumulátor kapacitása hetven százalék fölött marad mondja Raith a saját autóikról.

IMG 4357-2

A BMW mérnöke szerint az sem mellékes, hogy minthogy az autóipar nagyon jó újrahasznosítási aránnyal dolgozik, az akkumulátor pedig ugyan a villanyautó legdrágább alkatrésze, jól tartja értékét hosszú távon is. Egyrészt a rengeteg drága elem miatt, egy jól kiépült újrahasznosítási rendszerben sokat visszanyerhet vele a tulaja, másrészt a közeljövőben váratóan elterjedtebb lakossági megújuló energia-termelésben is nagy hasznát lehet venni egy több Kw/h-s akksinak.

A BMW-nél nem hiába építik a villanyautós imidzset: huszonöt részben elektromos autóval számolnak 2025-ig, és a terveik szerint azokból tizenkettő tisztán elektromos modell lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.