Az akksik túlélik a villanyautót – mondja a BMW szakértője
Ideje elfelejteni, hogy a villanyautó rövid életű a gyorsan elhaló akkumulátorok miatt – a BMW akkumulátor-fejlesztési részlegének vezetője, Andreas Raith állt neki kezelni a tévhiteket egy friss interjúban.
![IMG 4365](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1687/16877/168779/16877924_de3cc0688b811e55acb56fd5ba7d3ccd_wm.jpg)
Raith szerint alaptalan az emberekben élő előítélet a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatban. Érthető persze az okostelefonos tapasztalatok után, hogy a közgondolkodásban a villanyautó nem egy hosszú életű dolog, de a szakember szerint az autóiparban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a tartósságra, így érdemes a belsőégésű motoros autókéval egy élettartamra tervezni a villanyautókkal is. Tizenöt év használat után az akkumulátor kapacitása hetven százalék fölött marad – mondja Raith a saját autóikról.
![IMG 4357-2](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1898/18985/189851/18985111_d8d05c3cfbe1e142f07d1fbd36ac686e_wm.jpg)
A BMW mérnöke szerint az sem mellékes, hogy minthogy az autóipar nagyon jó újrahasznosítási aránnyal dolgozik, az akkumulátor pedig ugyan a villanyautó legdrágább alkatrésze, jól tartja értékét hosszú távon is. Egyrészt a rengeteg drága elem miatt, egy jól kiépült újrahasznosítási rendszerben sokat visszanyerhet vele a tulaja, másrészt a közeljövőben váratóan elterjedtebb lakossági megújuló energia-termelésben is nagy hasznát lehet venni egy több Kw/h-s akksinak.
A BMW-nél nem hiába építik a villanyautós imidzset: huszonöt részben elektromos autóval számolnak 2025-ig, és a terveik szerint azokból tizenkettő tisztán elektromos modell lesz.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)