Jó nagyra nő a Volkswagen Jetta
Korábban arról lehetett hallani, hogy Európában akár el is tűnhet a VW kínálatból a négyajtós Jetta, Észak-Amerikában viszont továbbra is ezt szánják a kínálat alapkövének. A következő generáció bemutatóját 2018 első napjaiban tartják, a Detroiti autószalonon, de már most kezdődik a sajtókampány: mutattak egy vázlatot, sőt, néhány adat is nyilvánosságra került az újdonságról, amellyel Észak-Amerikában a Honda Civicet és a Toyota Corollát szeretnék megszorongatni.
Annyi már a vázlat alapján is sejthető, hogy az új Jetta nagyobbra nőtt, mint bármelyik elődje, és lassanként teljesen levetkőzi a kompakt szedánokra egyébként jellemző esetlen arányokat. Egy kisebbre szabott Passatra emlékeztet, ami nem is áll túl messze a valóságtól: itt is a szabvány MQB platformra építkeztek a mérnökök, és az új Jetta már több, mint 4,7 méter hosszú, azaz az európai Passathoz képest alig nyolc centi az eltérés, de az amerikai Passatnál is csak 17 centivel lesz rövidebb a Jetta. Az Egyesült Államokban és Kanadában ezzel még mindig nem számít nagy autónak, de a növekedés mértékének ismeretében egyáltalán nem lenne meglepő, ha tényleg kihagynák az európai palettából, elvégre simán elvihetné a Passat vevőkörének egy részét.
Már csak azért is, mert a VW látszólag ismét megspórolta a formatervezési költségeket: a Jetta vonásai tökéletesen megfelelnek az aktuális céges egyenruha szabásmintájának. A nyúlánkabb, elegánsabb forma és a tágasabb belső tér viszont sokat számíthat Észak-Amerikában, ahol ezek jóval fontosabb szempontok a vásárlásnál, mint Európában. A motorválaszték valószínűleg hasonló lesz a jelenlegihez: 1,4-1,5 literes hengerűrtartalmú turbós és 2 illetve 2,5 literes szívó benzinesek alkothatják a kínálatot. Egy biztos, dízelváltozat nem lesz, hisz az a dízelbotrány után gyakorlatilag eladhatatlan lenne.