Az eddig is egyértelmű volt, hogy a Polestar 1 csak afféle bevezető modell az új márka számára, de most az is kiderült, hogy az elegáns kupéból ötszáz példánynál több nem is készülhet éves szinten.
Az a probléma, hogy a kétajtós modell alapjait a Volvo S90 vázának lerövidítésével állítják elő, és ere aztán ragasztással dolgozzák rá a karbonszálas karosszériaelemeket. A gyártás automatizálása túl nagy befektetés lenne a várható kereslethez képest, így az autót nagyrészt kézi munkával állítják majd elő, ami drága és időrabló megoldás. Ennek köszönhetően évente 500 példány, összesen pedig legfeljebb 3-4000 darab készülhet a típusból.
A Polestar persze nem ebből szeretne megélni: az igazán nagy durranásnak a Polestar 2 és a Polestar 3 típusokat szánják. Az előbbi egy négyajtós típus lesz elektromos hajtással, amely a Tesla Model 3 ellenfele lehet, az utóbbi pedig egy szabadidő-autó, szintén tisztán villamos hajtáslánccal, amely a Tesla Model X kihívója lesz. Ezeket már Kínában, a márka saját üzemében állítják majd elő, az 1-esnél sokkal nagyobb példányszámban, bár a tömegtermelés 2020 előtt aligha kezdődik meg.
Úgy néz ki, a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely kockáztat: a Polestar révén a Tesla vetélytársát próbálják létrehozni, de úgy, hogy ha az elektromos autókból mégsem lesz akkora sláger, mint manapság sejteni lehet, anélkül húzhassák ki a dugót, hogy a Volvónak, a Lynk & Co-nak, vagy a cégcsoport más érdekeltségeinek ezzel ártanának.