Ahogy sejteni lehetett, a Tesla Semi vontatót sokkal visszafogottabban rendelgetik, mint a kaliforniai villanyautó-gyártó személyautóit. A haszonjármű-piac óvatos, hiszen itt nem egyszerű közlekedési eszközökről van szó, hanem a nyereség-termelés eszközeiről, és a Tesla kamion egyelőre nem sokkal több egy csokor szép ígéretnél. Az üzlet beindulására csak azután lehet számítani, hogy a valós üzemeltetési tapasztalatok is megérkeztek.
Ugyanakkor a villanykamion jelkép is: a korszerű, környezettudatos gondolkodásé is. Ennek köszönhető, hogy több igazán nagy nevű cég is rendelt már kisebb mennyiséget. Nagyszerű példa a Wal-Mart, amely 15 példányt rendelt, és azonnal ki is adott erről egy közleményt. Nagyszerű marketing-húzás, miközben tizenöt ilyen nyergesvontató semmi a vállalat flottájának méretéhez képest. És most ugyanilyen lépésre szánta el magát a PepsiCo is, csak ők nagyvonalúbbak voltak: rögtön száz Tesla Semire adtak le rendelést.
A pontos számot nem tudni, de a Pepsi rendelés előtt 285 lekötött Semiről beszéltek, azaz nem valószínű, hogy mostanra elérték volna az 500 rendelést. Egyesek persze arra számítanak, hogy a versenylogika mentén a Coca Cola hasonló méretű megrendelése sem várathat magára sokat.
Az ígéretek szerint a Semi gyártását 2019-ben indítja be a Tesla, azaz a típussal 2020-2021 környékére jönnek össze az első független üzemeltetési tapasztalatok. Magyarul ha mindent úgy is tud, ahogy a gyártó állítja, a tömeges elterjedésére a 2020-as évek közepe előtt nemigen számíthatunk.