A Ford komoly spórolásban van – ennek lehet a része a középkategóriás szedán gyártásának Kínába költöztetése. A gyártó egyelőre tagadja, hogy ilyesmit tervezne.
A hírügynökség névtelen gyári forrásokra hivatkozva írta, hogy a Fordnál a teljes Mondeo és Fusion (ez az amerikai változat neve) gyártást a kínai Changan Ford vegyesvállalathoz szerveznék ki 2020-tól, és minden piac innen kapná a típust a továbbiakban. Ez logikus lépés is lenne, hiszen a Ford jelenlegi vezérigazgatója korábban már megerősítette, hogy a jövőben a szabadidő-autók gyártására koncentrálnak, és olyan hírek is érkeztek, amelyek szerint a haszon növelése érdekében Mexikóba költöztetnék néhány szabadidő-autó gyártását – abba az üzembe, ahol jelenleg a Fusion készül.
A Ford részéről annyit mondtak, hogy jelenleg nem tervezik a gyártás áttelepítését Kínába, de elemzők szerint a Mondeo- és a Fusion-gyártás egységesítése szinte elkerülhetetlen lépés, ha a Ford tényleg spórolni akar. A Mondeo jelenleg Spanyolországban készül, míg a Fusiont Mexikóban állítják elő, és az azonos alapkonstrukció ellenére a két típus sok mindenben különbözik: más anyagokból készül a belső tér, más a motorválaszték és a két típus felszereltségi szintjei is eltérőek.
Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója korábban úgy nyilatkozott, hogy épp a különböző típusváltozatok számának csökkentésével igyekezne csökkenteni a működési költségeket, nem is kevéssel: 14 milliárd dolláros megtakarításról volt szó a következő öt év során.