Új Toyota-Panasonic villanyautó-szövetség alakul
Bár manapság mindenki a szilárd elektrolitos akkumulátorok fejlesztéséről beszél, úgy néz ki, a Toyota és a Panasonic most a gyártás lehetőségéhez közelebb álló technológia közös fejlesztésének lehetőségét vizsgálja.
A két gyártó régóta működik együtt különböző területeken – a Priusban a kezdetektől Panasonic akkumulátorcellákat használnak – és úgy néz ki, most a kifejezetten villanyautókba szánt Li-ion akkumulátorok továbbfejlesztéséhez is közösen fognak hozzá. Egyelőre nem ígértek többet, csak hogy megvizsgálják a lehetőségeket egy szögletes akkumulátorcella kifejlesztésére, amely a jelenleginél alkalmasabb az autók hajtására szolgáló csomagok felépítésére. Arra azonban igen jó esély van, hogy a Panasonic tapasztalatával tényleg sikerül az eddigieknél hatékonyabb cellatípust kifejleszteni.
A Panasonic jelenleg a négy cég egyike, amelyek nagy tételben gyártanak Li-ion akkumulátorcellákat, de eddig a legtöbb villanyautó-gyártó a cég hengeres tokozású szabvány celláit alkalmazta. Így a Tesla is hengeres Panasonic cellákból építi az akkumulátorait, ami messze nem az optimális megoldás helykihasználási szempontból.
Bár a Toyota csak tavaly kezdett komolyabban foglalkozni a villanyautó-fejlesztéssel – durván egy éve állítottak fel erre a célra külön fejlesztőrészleget – úgy tűnik, a cég teljes kapcsolatrendszerét felhasználja, hogy behozza a lemaradását. Más japán autógyártók is csatlakozhatnak a Panasonic és a Toyota akkumulátorai iránt: a Suzuki már jelezte, hogy csatlakozna az együttműködéshez, de a Mazda, a Daihatsu és a Honda neve is felmerült a lehetséges partnerek között.