Duplakuplungos váltót kapnak a Minik
Új sebességváltó-opcióval bővül a Minik kínálata. Néhány modell mostantól a hatgangos Steptronic és Steptronic Sport mellett duplakuplungos, hétsebességes automata váltóval is elérhető lesz. Ezzel gyorsabb sebességváltást és finomabb kapcsolási érzetet ígérnek.
A hétfokozatú duplakuplungos egyelőre a Mini háromajtós és ötajtós változatához, valamint a Mini Cabrióhoz rendelhető extraként. Igaz, nem minden modellváltozathoz kérhető az opció. A konszerntárs BMW-khez hasonlóan a Minik is elektronikus váltókart kapnak, azaz a megfelelő fokozat (D, N, R) kiválasztása után a kar visszaáll középre. A parkoló funkciót (P) gombnyomással kapcsolhatjuk. Emellett manuális sebességváltás és sport üzemmód is lesz a duplakuplungos Minikben.
A duplakuplungos automata váltók lényegében két váltót integrálnak egy házba, az egyik a páros, a másik pedig a páratlan fokozatokat kapcsolja, így a két sebességváltó felváltva tud bekapcsolódni a váltásba. Aki mélyebben is beleásná magát a technikába, ezen a linken találja Papp Tibi alapos cikkét a duplakuplungos váltók felépítéséről és működéséről. A Minikben az új váltóval együtt is lesz vitorlázó funkció, és marad a Start/Stop is. Előbbihez a fedélzeti rendszer a navigációs rendszer adatait is fel tudja használni.
Azt egyelőre nem tudni, mennyi lesz a hétsebességes váltó felára. A háromajtós Mini hazai árlistáján a hatos Steptronic jelenleg 565 ezer forintos, a Steptronic Sport pedig 615 ezer forintos árral szerepel.